فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

قیمت خودرو ثابت نمی ماند

عصر خودرو-شش سال پیش در چنین روزی عضو سابق انجمن قطعه سازان ایران گفت: افزایش قیمت قطعات خودرو طی ماه های گذشته اجتناب ناپذیر بوده و به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه حاصل شده است.

قیمت خودرو ثابت نمی ماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، محمدرضا نجفی منش اظهار کرد: مواد اولیه وارداتی صنعت قطعه نسبت به سال گذشته رشدی حدود 100درصدی داشته و این امر هزینه تولید را در این بخش به طور چشمگیری افزایش داده است.وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی نمی توان قیمت خودرو و قطعات را ثابت نگاه داشت ادامه داد: فولاد در سال 88 حدود 600 تومان بوده و اکنون به 1800 تومان رسیده است؛ از سوی دیگر مواد پتروشیمی از یک هزار و 400 به 5 هزار و 400 تومان و مس از 8 هزار تومان به 23 هزار تومان افزایش یافته است.

    زیان 500 میلیارد تومانی خودروسازان ایرانی

    شش سال پیش در چنین روزی دبیر انجمن خودروسازان گفت: تغییری در قیمت‌گذاری خودروها و یا ارتباط شرکت‌های خودروساز با طرف‌های خارجی ایجاد نشده است. احمد نعمت بخش در مورد دلیل بهبود وضعیت شرکت های خودروساز در بورس، اظهار کرد: تغییر خاصی در وضعیت شرکت ها اتفاق نیفتاده و همچنان با زیان تولید روبرو هستند.وی ادامه داد: درخواست های زیادی از سوی شرکت های خودروساز از جمله ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو برای افزایش قیمت محصولات به سازمان حمایت ارائه شده که هنوز به نتیجه نرسیده است.نعمت بخش با بیان اینکه هنوز جلسه ای برای تصمیم گیری در این مورد برگزار نشده است، گفت: مسئولان سازمان حمایت اعلام کردند که درخواستی از سوی شرکت های خودروساز دریافت نکرده اند که قرار شد خودروسازان این مسئله را پیگیری کنند و درخواست ها را در دبیرخانه سازمان حمایت به ثبت برسانند.
    به گفته وی، هر کدام از شرکتهای ایران خودرو و سایپا از ابتدای سال تاکنون با زیان بیش از 500 میلیارد تومانی روبرو شده اند که برای جبران آن به دنبال تعدیل قیمت محصولاتشان هستند.
    طرح تحقیق و تفحص صنعت خودرو از تولید تا واردات نهایی شد

    برای اولین بار در صنعت خودرو ایران طرح تحقیق و تفحص از تولید تا واردات نهایی شد. به گفته این منبع آگاه: برای اولین بار در کشور است که طرح تحقیق و تفحص در صنعت خودرو به این شکل جامع که هم در برگیرنده تولیدکنندگان دولتی و خصوصی و از سوی دیگر واردکنندگان باشد به تصویب می رسد

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو