فونیکسریمکسبهتام

کودکی که جهانی می شود

کم سن‌ترین راننده آفرود جهان در انتظار ثبت گینس

عصر خودرو- کم سن‌ترین راننده آفرود جهان در قزوین چشم انتظار حمایت مسئولان برای ثبت نام خود در گینس و انتخاب به عنوان نماینده کودکان در یونسکو است.

کم سن‌ترین راننده آفرود جهان در انتظار ثبت گینس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، محمد مهدی افشانی شاید کوچک ترین راننده جهان است که هنوز پایش به پدال گاز نمی رسد اما آنقدر اعتماد به نفس دارد که در کنار پسردایی اش که از قضا وی هم شش سال بیشتر ندارد می خواهد کاری کند کارستان.

    ثبت افتخار کم سن ترین راننده آفرود جهان

    شاید اگر می شنیدیم در نقطه ای از جهان یک کودک شش ساله می تواند پشت خودروی پاترول نشسته و رانندگی کند اول باور نمی کردیم ولی بعدا تحسین می کردیم و می گفتیم ببین خارجی ها بچه هایشان هم نابغه هستند اما در همین نزدیکی در شهر قزوین دو کودک خردسالی هستند که براحتی رانندگی می کنند و این روزها دنبال ثبت جهانی نام خود در کتاب گینس هستند تا برای همیشه این عنوان را به نام خود ثبت کنند.

    پدربزرگ این دو کودک و محمد مهدی و محمد طاها را دعوت کردیم در دفتر خبرگزاری مهر حضور پیدا کنند تا گزارش مشروحی از این دو کودک ویژه تهیه کنیم و این گروه سه نفره آمدند و ساعتی فرحبخش و توام با جذابیت و نشاط در این گفتگو رقم خورد که مطالعه آن می تواند این جذابیت را به خواننده نیز منتقل کند.

    محمد مهدی، راننده ای که جهانی خواهد شد

    گفتگو را با محمد مهدی راننده آفرود شروع کردیم و گفتیم از خود بگوید و اینکه کلاس چندم است و از چه زمانی علاقه به رانندگی پیدا کرد؟

    محمد مهدی افشار طونیانی گفت:کلاس دوم مدرسه جنت قزوین هستم ودر سه سالگی احساس کردم خیلی به رانندگی علاقه دارم و می توانم پشت فرمان بنشینم و تنهایی رانندگی کنم.

    وی می گوید: مدت زیادی در بغل پدربزرگم فرمان را می گرفتم و دیگر کنترل آن برایم آسان شده بود و چون دقت می کردم که پدربزرگ چگونه دنده عوض می کند و یا چه زمانی کلاچ و ترمز می گیرد خیلی زود همه چیز رانندگی را یاد گرفتم.

    رانندگی چه کیفی داره

    محمد مهدی واقعا از رانندگی لذت می برد و می گوید: از همان سال اول ترسم ریخته بود و از رانندگی لذت می بردم. واقعا چه کیفی داره، هیجان رانندگی برایم خیلی زیاده و هر وقت پشت فرمان می نشینم خیلی کیف می کنم.

    راننده خردسالی که کمک راننده می گیرد

    کوچکترین راننده آفرود جهان در ادامه اظهار داشت: قد من خیلی کوچک است و هنگام رانندگی می ایستم و سرپا ماشین را هدایت می کنم و یک وقت به فکرم رسید از پسردایی خود محمد طاها که اون هم خیلی به ماشین سواری علاقه دارد استفاده کنم و کنار من باشد.

    وی اظهار داشت: چون محمد طاها هم همیشه کنار من بود و رانندگی را یادگرفته بود وقتی به پدربزرگ پیشنهاد دادم قبول کرد و حالا دونفری رانندگی می کنیم و محمد طاها راهنمای من است و از وظعیت اطراف به من خبر می دهد و من بهتر می توانم رانندگی کنم البته دونفری یک حال دیگری دارد.

    از محمد مهدی پرسیدم چطوری دنده عقب می روی که گفت: البته ما فقط در بوستان باراجین و در آفرود رانندگی می کنیم و داخل شهر نمی آییم به همین دلیل در بیابان کار راحت تر است و اگر بخواهم دنده عقب بروم ابتدا برمی گردم و شرایط را کاملا می سنجم و بعد تو آیینه را نگاه می کنم و عقب عقب می روم و هیچ مشکلی ندارم.

    این راننده خردسال از انگیزه خود برای ادامه این کار می گوید و اظهار می دارد: هر روز علاقه من به رانندگی در آفرود بیشتر می شود ولی ماشین پاترول پدربزرگم زیاد خوب نیست و خیلی خراب میشه و ما انتظار داشتیم یک کسی پیدا بشه و از ما حمایت کنه تا بتوانیم رکورد گینس را ثبت کنیم.

    دوست دارم در مسابقات جهانی آفرود شرکت کنم

    محمد مهدی پر از انگیزه و شور و علاقه و البته اعتماد به نفس است و وقتی با وی صحبت می کنی آنقدر زیبا و قشنگ صحبت می کند که فکر نمی کنید شش سال دارد. گویی با یک انسان بزرگسال روبرو هستید که دنبال ماجراجویی و انجام کارهای بزرگ است.

    وی اضافه کرد: خیلی دوست دارم در مسابقات جهانی آفرود شرکت کنم و اگر مسئولان استان کمک کنند و حداقل ماشین جدیدی برای ما خریداری کنند قول می دهم که برای ایران افتخار کسب کنم.

    از محمد مهدی پرسیدم دوست داری معروف بشوی که گفت: بله خیلی علاقه دارم معروف شوم و به عنوان نماینده خردسالان در سازمان های جهانی انتخاب شوم(پدربزرگش می گوید، یونسکو) اگر در استان همراهی می کردند یکی از کارخانه ها آماده شده بود به ما کمک کند اما نگذاشتند.

    محمد طاها؛ دستیار خردسال ترین راننده آفرود جهان

    محمد طاها که زبان شیرینی دارد، با همان حس و حال کودکی خیلی ساده می گوید من و محمد مهدی باهم ماشین بازی می کردیم و بابابزرگ همیشه ما را بغل می کرد تا ما رانندگی را یاد بگیریم و ما خیلی زود همه چیز را یاد گرفتیم.

    این کوچولوی پر استعداد اضافه کرد: من نقشه خوانی را یاد گرفتم تا در کنار محمد مهدی مفید باشم و الان اگه ماشینی به ما نزدیک بشه سریع با صدای بلند می گم تا مسیر عوض بشه و تصادف نکنیم.

    محمد طاها در مورد اهمیت حضورش در کنار راننده خردسال گفت: وقتی من اومدم استعداد مهدی بیشتر نشان داده شد وقتی دوبار نتونستم بیام که متاسفانه محمد مهدی اتفاقی برایش افتاد به همین دلیل دیگه تنهایش نمی گذارم البته من هم اگه قدم بلندتر بشه می خواهم راننده بشوم.

    پدربزرگی که نوه هایش را به قله افتخار می برد

    حسنعلی احسانی پدربزرگ دو کودک خردسال 5 ساله و هفت ساله ای است که امروز به عنوان کوچکترین راننده آفرود جهان می روند تا پله های ترقی را طی کنند و در این میان اگر مسئولان حمایت کنند این موفقیت سریعتر رخ خواهد داد.

    احسانی به خبرنگار مهر گفت: من بازنشسته و پایه گذار ورزش آفرود در قزوین هستم و نوه هایم را از خردسالی با خود برای رانندگی می بردم و آنها را آموزش می دادم و خیلی زود توانستند استعدادشان را نشان دهند.

    وی افزود: بیش از سه سال به صورت مداوم با این بچه ها کار کردم و آنها را آموزش اصولی دادم و امروز با قاطعیت می گویم اگر مسئولان کمک و حمایت کنند قادریم یک افتخار جهانی برای کشورمان و این کودکان خردسال کسب کنیم.

    ثبت گینس شدنی است

    احسانی تصریح کرد: امروز راننده آفرود زیر 10 سال در جهان نداریم و محمد مهدی براحتی می تواند نام خود را در گینس ثبت و ضبط کند و مطمئن باشید در این صورت بزرگترین خودروسازان جهان سراغ ما خواهند آمد و می توانیم نمایندگی یونسکو در بخش کودکان را نیز نصیب خود کنیم.

    وی افزود: یکی از صاحبان کارخانه های تولیدی حاضر شد به جای مالیات یک خودروی آفرود نو برای محمد مهدی خریداری کند اما متاسفانه مسئولان ورزش و هیئت اتومبیلرانی و آفرود با ما همکاری نکردند و این فرصت از دست رفت.

    احسانی در خصوص علت بی توجهی به این موضوع یادآور شد: از نظر قانونی باید مدرکی در اختیار حامی مالی قرار می گرفت و مقرر شد مجوزی از سوی هیئت برای رانندگی آفرود به محمد مهدی داده شود که آنها ممانعت کردند و گفتند رانندگی در شهر خطرناک است در حالی که ما فقط برای بیابان و مسابقات آفرود این مجوز را می خواستیم تا هم مجامع بین المللی ما را به رسمیت بشناسند و هم اسپانسر بتواند کمک خود را صورت دهد اما این فرصت طلایی از دست رفت.

    وی بیان کرد: در حال حاضر هر هفته افراد زیادی از استانهای دیگر به قزوین می آیند تا رانندگی محمد مهدی را تماشا کنند و هرکس وی را می بیند باور نمی کند و با مسرت و شادمانی قزوین را ترک می کند اما خودمان از این فرصت استفاده نمی کنیم.

    احسانی گفت: قرار شد از سوی معاونت اجتماعی استانداری، سازمان فرهنگی ورزشی، شهرداری و اداره ورزش برای خرید یک دستگاه خودروی آفرود اقدام شود تا تمرینات محمد مهدی تداوم داشته باشد زیرا ماشین فعلی شرایط فنی خوبی ندارد و مشکل ساز است.

    برای ثبت گینس همراهی کنید

    پدربزرگ کوچکترین راننده آفرود جهان اضافه کرد: مهمترین گام، ثبت رانندگی محمد مهدی در کتاب گینس است که مقدمات این کار حدود 150 میلیون تومان نیاز دارد که انتظار داریم در این زمینه نیز همراهی لازم صورت گیرد.

    محمد مهدی ها را حمایت کنیم

    ایران اسلامی و استان قزوین مملو از کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مستعد و نخبه ای است که هر کدام می توانند برای ایران اسلامی افتخار آفریده و پرچم کشورمان را در شرایطی که دشمنان تلاش می کنند ایران را ناتوان نشان دهند به اهتزاز درآورند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو