فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون عمران مجلس :

میزان سرعت خودرو در جاده ها باید کاهش یابد

روزانه ۴۴ نفر در اثر تصادفات جاده ای فوت می کنند

عصر خودرو- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من در میزان سرعت خودرو در جاده ها باید تجدید نظر صورت گیرد، زیرا سرعت کنونی با کیفیت خودرو و وضعیت جاده های ما همخوانی ندارد.

میزان سرعت خودرو در جاده ها باید کاهش یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، مجید کیانپور  ا اشاره به مجوز سازمان برنامه و بودجه برای خرید و به کارگیری 2 هزار دوربین ثبت تخلف در جاده ها، گفت: قطعا تشدید نظارت ها می توان به مانع بزرگی در بروز تخلفات تبدیل شود، همان طوری که تشدید تردد پلیس های بزرگراه و آزادراه و ایجاد گشت نامحسوس توانست آمار بروز تخلفت رانندگی در جاده ها را کاهش دهد، از این رو افزایش به کارگیری 2 هزار دوربین در جاده ها می تواند به بهبود وضعیت جاده ها کمک شایانی کند.

    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها و گزارش ها، بروز تصادفات جاده ای به سه علت عامل انسانی، خودرو و غیراستاندارد بودن جاده رخ می دهد، از این رو کنترل عامل مهمی مانند عامل انسانی و بهبود وضعیت رانندگی در جامعه با استفاده از تشدید نظارت می تواند مثبت باشد.

    نقش 75 درصدی عامل انسانی در تشدید تصادفات جاده ای

    وی تصریح کرد: بر اساس آمارها عامل انسانی نقش 75 درصدی در بروز تصادفات جاده ای دارد، البته نباید از نقش کیفیت خودرو و غیراستاندارد بودن جاده ها چشم پوشی کرد، از این رو در کنار بهبود عملکرد رانندگی، باید زمینه ارتقا کیفیت جاده و خودرو فراهم گردد.

    روزانه 44 نفر در اثر تصادفات جاده ای فوت می کنند

    امروز میزان جاده های غیراستاندارد قابل توجه است و باید مورد اصلاح و بهبود قرار گیرد، بر اساس آمارها، روزانه 44 نفر در اثر تصادفات جاده ای فوت می کنند

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: امروز میزان جاده های غیراستاندارد قابل توجه است و باید مورد اصلاح و بهبود قرار گیرد، بر اساس آمارها، روزانه 44 نفر در اثر تصادفات جاده ای فوت می کنند.

    کیانپور تصریح کرد: البته با اجرای سیاست های نظارتی و آموزشی آمار تصادفات جاده ای به میزان قابل قبولی کاهش یافته است، اما قطعا این میزان نیز پذیرفتنی نیست و باید کاهش یابد.

    میزان سرعت خودرو در جاده ها باید کاهش یابد

    وی گفت: به کارگیری 2 هزار دوربین ثبت تخلف در جاده ها مثبت است، اما باید در گام نخست فکری برای میزان سرعت مطئمنه در جاده ها شود، از این رو به نظر من در میزان سرعت خودرو در جاده ها باید تجدید نظر صورت گیرد، زیرا سرعت کنونی با کیفیت خودرو و وضعیت جاده های ما همخوانی ندارد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرئ: قطعا مجلس به ویژه کمیسیون عمران مجلس از اقدامات عملیاتی و نظارتی برای کاهش تصادفات جاده ای حمایت خواهد کرد واین مسئله می تواند در بودجه های سنواتی نمود بیشتری داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط