فونیکسریمکسبهتام

کج شدن یک تریلر ۱۸ تنی حمل مواد سمی در قزوین

عصر خودرو- سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین خبر داد: با اقدام به‌موقع، از رخداد یک فاجعه شیمیایی در استان جلوگیری شد.

کج شدن یک تریلر ۱۸ تنی حمل مواد سمی در قزوین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، قدرت‌اله مهدی‌خانی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران با اعلام این خبر گفت: شب گذشته یک دستگاه تریلر 18 تنی حمل آمونیاک از مقصد شیراز به شرکت هفت الماس، در حین عبور از زیرگذر اتوبان در جاده قزوین - کرج حوالی نیروگاه شهید رجایی، دچار انحراف و کج شدگی شد که خوشبختانه با اقدام سریع و به‌موقع اداره کل مدیریت بحران استان و دستگاه‌های امدادی از واژگونی آن جلوگیری شد.

    وی افزود: ماده شیمیایی آمونیاک بسیار سمی بوده و در صورت تماس با موجودات یا اشیاء، موجب سرد شدن سریع و یخ‌زدگی آن‌ها می‌شود.

    مهدی‌خانی ادامه داد: در یک اقدام سریع یک جرثقیل 40 تنی از نیروگاه شهید رجایی و 2 جرثقیل نیز از بخش خصوصی به صحنه حادثه فراخوانده و تریلر به حالت عادی برگردانده شد.

    وی اظهار کرد: استان قزوین به سبب تمرکز بالای واحدهای صنعتی که اغلب آن‌ها با مواد شیمیایی خطرناک در ارتباط است، مستعد وقوع چنین حوادثی بوده و طرح‌های مطالعاتی پیشگیرانه‌ای در این خصوص در استان در حال انجام است که می‌توان پروژه خطرپذیری صنایع را از مهم‌ترین این طرح‌ها دانست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط