فونیکسریمکسبهتام

راه‌اندازی سرویس مدارس برای معلولان

عصر خودرو- معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی از راه‌اندازی سرویس‌ مدارس و خدمات‌دهی در حوزه درمان خبر داد.

راه‌اندازی سرویس مدارس برای معلولان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، عظیم عراقی یکشنبه 11 آذر در همایش رور جهانی معلولان در همدان، در تشریح این خبر اعلام کرد: خوشبختانه بحث سرویس مدارس و خدمات در حوزه درمان و داروی معلولان در دستور کار قرار گرفت و در حال راه‌اندازی است.

    وی ادامه داد: یکی از دلایل بزرگداشت روز جهانی معلولان، نشان و اثبات توانمندی آنها است که این توانمندی در همه زمینه‌ها ثابت شده و موجب افتخار مردم ایران است که این موفقیت‌ها نشان‌دهنده مقاومت و عدم شکست آنها در برابر این محدودیت است.

    عراقی عنوان کرد: اگر چه معلولیت یک وجه تمایز بین معلولان و دیگر افراد جامعه است اما همه انسان‌ها با هم برابر هستند و نباید هیچ تفاوتی بین آنها قائل بود.

    وی از برابری عدالت در بین تمامی افراد چه معلول و چه سالم سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی فضا، آموزش و تحصیلات و دیگر امکانات باید برای معلولان مانند دیگر افراد فراهم باشد.

    عراقی عدالت آموزشی را نکته بسیار مهمی در پیشرفت این افراد دانست و تأکید کرد: عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان معلول، باید مانند دیگر دانش‌آموزان باشد تا عدالت به معنای واقعی خود در عرصه آموزش و پرورش به منصه ظهور برسد.

    وی با اشاره به اینکه اکنون 150 هزار دانش‌آموز در سطح کشور در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه در هر منطقه افراد معلولی هستند که نیاز به ادامه تحصیل دارند باید در هر منطقه مدرسه‌ای مخصوص برای آن‌ها بنا شود و از سرویس رفت‌و آمد استفاده کنند.

    معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان گفت: توانمندی معلولان در کاروان ورزشی پارالمپیک با کسب مدال‌های رنگارنگ ثابت شد و این افتخاری برای تمام مردم ایران زمین است.

    تأمین معیشت، مهمترین نیاز معلولان

    رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان نیز گفت: وجود معلولان سرمایه و سربلندی برای جامعه هستند که با وجود محدودیت برای ما افتخار آفریدند.

    پروین قربانیان اظهار کرد: معلولان جامعه با وجود تمام محدودیت‌های خود افتخارات زیادی در مسابقات جهانی آفریدند و ثابت کردند می‌توانند مانند دیگر افراد یک زندگی پرافتخار و زیبا داشته باشند.

    وی ادامه داد: دانش‌آموزان استثنایی افرادی هستند که باید بیش از دیگران به آنها توجه شود چرا که نیازهای این دانش‌آموزان، خاص و متمایز است‌. گرچه این دانش‌آموزان نابینا، ناشنوا و یا معلولیت جسمی و ذهنی دارند اما قلب آنها سرشار از مهر و عطوفت است.

    وی با اشاره به اینکه روز جهانی معلولان فرصتی برای توجه به آنها است، عنوان کرد: این روز جهانی فرصتی است که حداقل برای یک روز هم به این افراد توجهی خاص داشته باشیم و از زاویه آنها به دنیا نگاه کنیم.

    قربانیان معلولیت را یک بُعد اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: معلولیت یک بُعد اجتماعی است ‌که سبب محدودیت رابطه آنها با جامعه و دنیای اطرافشان می‌شود اما این موضوع بدین معنا نیست که آنها را قشری ضعیف بدانیم.

    وی تأکید کرد: اگر به این افراد خلاق امکانات و فرصتی برای اثبات خلاقیت و توانایی‌شان داده شود به جرأت می‌گویم که می‌توانند موفق شوند.

    قربانیان شعار امسال سازمان جهانی معلولان را «توانمندسازی، مشارکت و برابری» اعلام کرد و گفت: آموزش مهارت‌های فردی، اجتماعی و درمان توانمندسازی این افراد است که همت مسئولان و نهادهای مربوطه را می‌طلبد.

    رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان در پایان مهمترین نیاز معلولان را تأمین معیشت آنها دانست که زمینه توانمندسازی و تحصیل آنها را فراهم می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو