فونیکسریمکسبهتام

۳۰ درصد از اماکن عمومی برای تردد معلولان مناسب‌سازی شده است

عصر خودرو- معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به آخرین آمار معلولان در سطح کشور گفت: یک و نیم معلول در سامانه بهزیستی ثبت شده ضمن اینکه بر اساس آخرین آمار کسب شده ۳۰ درصد از اماکن عمومی در سطح شهرها برای تردد معلولان مناسب‌سازی شده است.

۳۰ درصد از اماکن عمومی برای تردد معلولان مناسب‌سازی شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم ، حسین نحوی‌نژاد در اولین گردهمایی دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی استان تهران که عصر امروز با حضور داریوش بیات‌نژاد مدیر کل بهزیستی استان تهران، در تالار تلاش برگزار شد در خصوص آخرین وضعیت مناسب‌سازی در سطح کشور گفت: در این حوزه البته هر ساله پژوهشی توسط دبیرخانه مناسب‌سازی وزارت کشور انجام و به هیئت دولت ارائه می‌شود اما آمار متوسط در حوزه مناسب‌سازی بین 27 تا 30 درصد است.

    وی تصریح کرد: البته این آمار مخصوص امکان و مراکز عمومی است و ما آمار دقیقی از وضعیت مناسب‌سازی مجتمع‌های مسکونی و منازل معلولان در دسترس نداریم.

    وی با اشاره به نهضت مناسب‌سازی در سطح کشور گفت: خوشبختانه این روند، روندی رو به جلو است و ما پسرفتی نداشتیم و امیدواریم که این فرآیند و روند ادامه پیدا کند.

    معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سخت‌گیری‌های سازمان‌ها و دستگاه‌ها در خصوص رعایت مناسب‌سازی ساختمان‌ها گفت: خوشبختانه این موضوع هم اکنون در شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است ضمن اینکه در ماده 5 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، مجازات سنگینی را برای افرادی که توجه به امر مناسب‌سازی نداشته باشند پیش‌بینی شده است.

    نحوی‌نژاد تصریح کرد: شهرداری‌ها بخش‌ها، شهرهای کوچک و بزرگ و همچنین معاونت‌های فنی، عمرانی و مسئولان خدمات شهری در شهرها موظف هستند توجه ویژه‌ای به موضوع مناسب‌سازی معابر داشته باشند ضمن اینکه باید تمهیداتی نیز در حوزه حمل و نقل عمومی جهت تردد معلولان صورت بگیرد.

    وی با اشاره به مطالبه معلولان گفت: در دوازدهم آذرماه امسال، روز جهانی معلولان مطالبه اصلی این افراد اجرای قانون است و در واقع اجرای قانون فقط بسته به پول و منابع نیست.

    معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درخصوص آخرین آمار معلولان در سطح کشور گفت: بر اساس آخرین آمار کسب شده حدود یک و نیم میلیون معلول در سطح کشور وجود دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو