فونیکسریمکسبهتام

مطالبات صنایع همگن و واحدهای تولیدکننده قطعات خودرویی قم پرداخت شود

عصر خودرو- در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نسبت به پرداخت مطالبات واحدهای تولیدکننده قطعات خودرویی برای جلوگیری از تعطیلی و ادامه روند تعدیل نیرو تأکید شد.

مطالبات صنایع همگن و واحدهای تولیدکننده قطعات خودرویی قم پرداخت شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، سی و هفتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ظهر امروز با حضور سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم و احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

    در این جلسه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به پرونده‌های معرفی‌شده برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان اظهار داشت:در بخش گردشگری تاکنون 23 پرونده  به بانک‌های استان معرفی‌شده است.

    معرفی 23 پرونده دریافت تسهیلات گردشگری به ارزش 25 میلیارد تومان به بانک‌های عامل استان

    حمید یزدانی با بیان تسهیلات پرداخت‌شده گردشگری در استان قم از محل تسهیلات رونق تولید افزود: تاکنون از میان 23 پرونده معرفی‌شده به بانک‌های استان برای یک مورد 5 میلیارد تومان پرداخت‌شده است.

    وی با اشاره به حجم تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای 25 پرونده معرفی‌شده به بانک‌های عامل استان تأکید کرد: ارزش ریالی 23 پرونده معرفی‌شده به بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات 25 میلیارد تومان است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با بیان اقدامات این اداره کل برای جذب تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای رونق گردشگری در قم گفت: برای معرفی پرونده‌های متقاضی دریافت تسهیلات به میزان 38 میلیارد تومان تسهیلات اقدامات نهایی صورت گرفته است.

    وی با اشاره به مشکلات پرداخت تسهیلات گردشگری ابراز کرد: روند پرداخت تسهیلات به دلیل مشکلات قانونی واداری بیش از 6 ماه طول می‌کشد و همین مسئله سبب کندی و تأخیر درروند پرداخت تسهیلات شده است، تهیه وثیقه یکی از مشکلات مهم سرمایه‌گذاران و متقاضیان عرصه گردشگری در استان قم است.

         مطالبات واحدهای تولیدکننده قطعات خودرویی از 9 ماه گذشته پرداخت‌نشده است

    مسئول انجمن صنایع همگن و قطعات خودروسازی استان قم نیز در بخشی از این جلسه، ابراز کرد: مشکلات این صنف در یک نگاه کلی فرا استانی بوده و باید به‌صورت ریشه‌ای بررسی و حل شود.

    مهدی آقاجانی تأکید کرد: در استان قم 22 واحد تولید قطعات خودرو وجود دارد، از سال گذشته تاکنون اشتغال موجود در این بخش از 4 هزار نفر به 3 هزار نفر کاهش پیداکرده است، در سطح کشور 700 هزار نفر در واحدهای تولید قطعات خودرویی شاغل هستند.

    وی ادامه داد: خودروسازان استان با مشکلات و مطالبات پرداخت‌نشده بسیاری روبه‌رو هستند، مشکلات اقتصادی این بخش سبب تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی از ابتدای سال جاری‌شده است، کارخانه‌های خودروسازی مطالبات واحدهای تولید قطعات خودرویی را پرداخت نمی‌کنند، مطالبات واحدهای تولیدکننده قطعات خودرویی از 9 ماه گذشته پرداخت‌نشده است.

    آقاجانی با اشاره به ظرفیت‌های قم برای سرمایه‌گذاری در بخش خودروسازی ابراز کرد: بسیاری از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران این عرصه از سرمایه‌گذاری در قم استقبال کرده‌اند، در حال حاضر نیاز به سرمایه در گردش با نرخ بهره پایین مهم‌ترین نیاز واحدهای تولیدکننده قطعات خودرویی است.

    عملکرد قم در جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی مطلوب است

    معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم نیز در بخشی از این جلسه، با تمجید از عملکرد مسئولان استان در جذب اعتبارات اشتغال پایدار روستایی تأکید کرد: با ضریب 190 درصد انعقاد قرارداد استان قم رتبه دوم جذب تسهیلات رونق اشتغال پایدار روستایی در سال جاری را کسب کرده است.

    مهرداد غضنفری با تکلیف به دستگاه‌های استانی در جذب تسهیلات تخصیص داده‌شده تصریح کرد: همه دستگاه‌های استانی باید تسهیلات در نظر گفته‌شده را تا پایان سال جذب کنند، هیچ عذری در رابطه با کم‌کاری‌ دستگاه‌های استان در عدم جذب تسهیلات پذیرفته نخواهد شد.

    وی مشکلات واحدهای تولیدکننده قطعات خودروی استان را مورد توجه قرار داد و گفت: موانع و مشکلات انجمن صنایع همگن و قطعه سازان خودرو استان به دلیل ارتباطی که مستقیمی که با اشتغال بیش از 4 هزار نفر از مردم دارد باید در کمیته پیشگیری بررسی شود، مطالبات خودروسازان درزمینهٔ کاهش نرخ سود و بهره مطالبه به‌جایی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو