فونیکسریمکسبهتام

دستورالعمل محاسبه کرایه حمل کامیون‎داران بر اساس تن-کیلومتر نهایی شد

عصر خودرو- در حالی قرار بود مطابق وعده داده شده معاون سازمان راهداری محاسبه تعیین نرخ حمل جاده ای بر اساس تن-کیلومتر از چند روز قبل (۱۹ آ|ذر ۹۷) عملیاتی شود که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از نهایی شدن دستورالعمل اجرایی این طرح خبر داده است.

دستورالعمل محاسبه کرایه حمل کامیون‎داران بر اساس تن-کیلومتر نهایی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به پایگاه خبری«عص خودرو» به نقل از تسنیم ، اوایل مهرماه امسال معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وعده عملیاتی شدن محاسبه کرایه حمل کامیون‌داران بر اساس تن بر کیلومتر را تا 2 ماه آینده داده و گفته بود:یکی از خواسته‌های رانندگان محاسبه کرایه‌ها بر اساس تن بر کیلومتر بود که برای تصویب به شورایعالی ترابری کشور ارسال شده است.

    وی با بیان این‌که امیدواریم در کمیسیون مربوطه این مصوبه را اخذ و آنرا -برای اجرا- ابلاغ کنیم، افزود:‌ با همراهی نمایندگان اصناف و تشکل‌های صنفی، پس از برگزاری جلسات متعدد سرانجام طرح پیشنهادی به شورایعالی ترابری کشور ارسال شد که در صورت اخذ مصوبه قانونی در کمیسیون مربوطه، امیدواریم ظرف یک یا دو ماه آینده عملیاتی شود.

    حدود 45 روز بعد یعنی 19 آبان‌ماه امسال امانی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفته بود:‌ مصوبه جدید محاسبه نرخ حمل و نقل جاده‌ای بر اساس تن بر کیلومتر تا یک ماه دیگر اجرایی می‌شود.این مصوبه ابهاماتی دارد که در حال بررسی و رفع آنها هستیم.

    در حالی باید در موعد مقرر اعلام شده از سوی معاون سازمان راهداری (19 آذرماه سال 97) محاسبه کرایه حمل کامیون داران بر اساس تن بر کیلومتر اجرایی می‌شد که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از نهایی شدن دستورالعمل اجرایی این طرح خبر داده است. بر اساس اعلام این سازمان « بررسی و تصمیم‌گیری درخصوص نحوه اجرای مرحله نهایی مصوبه 209 شورایعالی هماهنگی ترابری کشور در خصوص تعیین نرخ حمل جاده‌ای براساس تن‌ - کیلومتر انجام شد و پس از بحث و بررسی پیرامون مصوبه تن کیلومتر با توجه به نهایی شدن دستورالعمل اجرایی، ابلاغ دستورالعمل و بخشنامه اجرایی مربوطه به استانها در دستور کار سازمان قرار گرفت.»

    به گزارش تسنیم، زمان اجرای دستورالعمل محاسبه کرایه حمل کامیون‌داران بر اساس تن-کیلومتر هنوز مشخص نیست، اما آنچه مسلم است قشر رانندگان کامیون در وضعیت مناسبی به لحاظ کاری و معیشتی قرار ندارند و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بایستی هر چه سریع‌تر این برنامه را عملیاتی کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو