فونیکسریمکسبهتام

هیات همگانی مشکلی برای همایش سه شنبه های بدون خودرو ندارد

عصر خودرو- رئیس هیات ورزش های همگانی همدان گفت: این هیات مشکلی در برگزاری پویش سه شنبه های بدون خودرو ندارد اما اجرای آن مستلزم همکاری نهادهای مختلف به ویژه شورای اسلامی شهر همدان است.

هیات همگانی مشکلی برای همایش سه شنبه های بدون خودرو ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، هادی سبزواری اظهار داشت: پویش سه شنبه های بدون خودرو فعالیت خود را با هدف کاهش آلودگی هوا از طریق کاهش استفاده از خودروهای شخصی و حرکت به سمت استفاده از دوچرخه در کشور آغاز کرده و این حرکت ملی با همکاری ارگان های مختلف به خصوص شورای اسلامی شهر در خیلی از شهرهای کشور استقبال خوبی را همراه داشته است.
    وی بیان کرد: سال 95 این پویش یکبار توسط هیات ورزش های همگانی و مشارکت برخی دستگاه های اجرایی برگزار شد و از آن پس ادامه نیافت.
    رئیس هیات ورزش های همگانی همدان افزود: فرهنگ سازی برای جایگزین شدن دوچرخه به جای خودرو در سطح شهر و پیگیری امور روزانه زندگی، تقویت مسائل روحی و روانی شهروندان، کاهش آسیب های جسمانی ناشی از کم تحرکی، ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در راستای کمک به کاهش آلاینده ها از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.
    وی خاطرنشان کرد: سه شنبه های بدون خودرو باید به یک حرکت فراگیر تبدیل شود و دستگاه های اجرایی نسبت به برگزاری آن همکاری لازم را داشته باشند.
    سبزواری یادآور شد: این پویش جنبه فعالیت همگانی ورزش دارد و مختص افراد خاص نیست اما تاکنون به شکل پایدار و سازمان یافته برگزار نشده است.
    وی اضافه کرد: نهادهایی نظیر شورای اسلامی شهر همدان می توانند در نظم و انسجام برگزاری این پویش به صورت هفتگی کمک لازم را داشته باشند و هیات همگانی نیز آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه را دارد.
    طرح سه شنبه های بدون خودرو در همدان تاکنون به شکل رسمی به اجرا در نیامده است.
    این طرح ملی هر چند اکنون در برخی کلانشهرها اجرایی شده اما نیاز به برنامه ریزی و اتخاذ هماهنگی های لازم از سوی نهادهای نظارتی دارد.

    ** رکابزنان صلح و دوستی همدان بیش از 2 هزار کیلومتر رکاب زدند
    مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان همدان گفت: رکابزنان پیام آور صلح و دوستی همدان با عبور از شهرهای مختلف جنوب کشور، 2 هزار و 300 کیلومتر رکاب زدند.
    حمدالله چاروسایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گروه متشکل از منوچهر نوریان و داریوش زیوری وابسته به گروه فرهنگی، ورزشی وگردشگری صلح و امید با شعار خلیج همیشه پارس مسیر استان های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جزیره قشم را پیمودند.
    وی هدف از این اقدام نمادین را مردم شناسی، بوم گردی و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری دانست و افزود: این گروه با رکابزنی در سواحل نیلگون خلیج فارس و دریای مکران، حرکت نمادین خود را در نقطه صفر مرزی بندر گواتر به پایان رساندند.
    چاروسایی یادآور شد: سایکل توریست های همدان این مسیر 2 هزار و 300 کیلومتری را در مدت 17 روز طی کردند.
    همدان یکی از استان های فعال در رشته سایکل توریست است.
    سایکل توریست های همدان سالانه برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی و گردشگری را برگزار می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو