فونیکسریمکسبهتام

سهم سیستان و بلوچستان از بزرگراه‌های کشور، ۲۶۴ کیلومتر ‌

عصر خودرو- مدیرکل حمل و نقل و راهداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد که سهم استان ۲۶۴ کیلومتر است.

سهم سیستان و بلوچستان از بزرگراه‌های کشور، ۲۶۴ کیلومتر ‌
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، ‌علی خانقایی  ‌اظهار کرد: میانگین بزرگراه های کشور 20 کیلومتر و در استان به ازای طول راه ها 4 کیلومتر است، میزان بزرگراه های استان از میانگین کشوری بسیار پایین تر است، اگر بخواهیم به میانگین کشوری دست پیدا کنیم زمان زیادی نیاز است.

    مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان در ادامه خاطرنشان کرد: امسال 80 میلیارد تومان برای تجهیز راه های روستایی مد نظر استان قرار گرفت، از این ظرفیت استفاده کردیم و 130 کیلومتر روکش آسفالت انجام شد و 254 کیلومتر در حال انجام است.

    وی تصریح کرد: با وجود کمبود اعتبارات از مهر 96 تا پایان آبان امسال روکش راه ها در راه های روستایی و اصلی 112 میلیارد تومان هزینه به همراه داشت.

    وی به موضوع صادرات از استان نیز از طریق پایانه های مرزی نیز اشاره کرد و ادامه داد: صادرات بیش از یک میلیون و 684 هزار تن کالا از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه، واردات بیش از 142 هزار تن کالا از طریق پایانه های مرزی میل و میرجاوه، ترانزیت بیش از 731 هزارتن کالا از طریق این پایانه ها از دیگر اقدامات یک سال اخیر است .

    این مسئول گفت: در بحث راهداری نیز طی این مدت 350 هزار متر مکعب ماسه روبی با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 200 میلیون ریال در محورهای ماسه گیراستان انجام شده است .

    وی گفت: همچنین به منظور حفاظت و ایمنی جاده ها  6 کیلومتر گاردریل و «نیوجرسی» با اعتباری بالغ بر 14 میلیون ریال در جاده های استان سیستان و بلوچستان اجرا شده است .

    خانقایی تصریح کرد: همچنین در یکسال گذشته بیش از 13 هزار و 800 نفر از دانش آموزان مدارس حاشیه شهر زاهدان آموزش های لازم در زمینه تردد ایمن و فرهنگ ترافیک را دریافت کرده اند .

    مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به اهمیت ایمنی تردد انواع وسایل نقلیه در جاده ها سه هزار عدد کلاه ایمنی و برچسب شبرنگ مخصوص در میان راکبان موتور سیکلت، 550 عدد کپسول آتش نشانی و هزار و 800 مارکز شبرنگ مخصوص وانت بار ها در این استان توزیع شد‌.

    وی توزیع 600 عدد مثلث خطر مخصوص ادوات کشاورزی متردد در جاده ها و راههای روستایی، صدور بیش از 23 هزار و 700 فقره برگه معاینه فنی، ایمن سازی 74 باب مدرسه روستایی در حاشیه جاده ها از طریق نصب تابلوهای مخصوص علائم ایمنی و نصب سرعت گیرها، آموزش بیش از 13 هزار و 800 دانش آموز مدارس حاشیه راههای سیستان و بلوچستان در زمینه تردد ایمن و فرهنگ ترافیک را از دیگر اقدامات ادره کل راهداری و حمل و نقل جاده این این استان برای افزایش ایمنی تردد عنوان کرد‌.

    وی پیگیری برای رفع مشکل بیمه تامین اجتماعی و پرداخت کرایه ها بر اساس تن کیلوگرم را از مهمترین خواسته‌های رانندگان وسایط حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: در این زمینه اقدامات لازم انجام شد به طوری که ضمن رفع مشکل بیمه از اوایل دیماه امسال همزمان با سراسر کشور پرداخت ها بر اساس تن کیلوگرم در کشور اجرایی می شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط