فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

بررسی مشکلات خودروسازان و ساماندهی وضعیت خودرو

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی معاون اول رییس جمهور سابق خودروسازی را از صنایع مهم هر کشور برشمرد و بر لزوم رفع مشکلات خودروسازان و ایجاد تعادل در قیمت خودرو تاکید کرد.

بررسی مشکلات خودروسازان و ساماندهی وضعیت خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳:۰۰

     محمدرضا رحیمی در جلسه ای که به منظور بررسی مشکلات خودروسازان در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: باید با تقویت شرکت های خودروساز کشور، میزان تولید را افزایش داده و با حذف واسطه گری و دلالی در حاشیه بازار خودرو، موجبات رضایتمندی خودروسازان و مصرف کنندگان فراهم شود.در این جلسه مدیران عامل شرکتهای ایران خودرو و سایپا گزارشی از روند تولید، میزان صادرات و هزینه ها ارائه و برخی مشکلات خود را همچون کمبود نقدینگی و تامین قطعات مطرح کردند.
    http://www.asrekhodro.com/News/24396

    کدام خودروسازان خواهان افزایش قیمت هستند؟
    شش سال پیش در چنین روزی انجمن خودروسازان ایران از درخواست شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو، گروه بهمن، کرمان موتور، مدیران خودرو و راین برای افزایش قیمت محصولاتشان خبر داد. احمد نعمت بخش، اظهار کرد: باوجود درخواست های مکرر این شرکت ها، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از برگزاری جلسه کمیته قیمت گذاری خودرو خودداری کرده استوی با بیان اینکه در این شرایط صنعت خودرو با زیان چند صد میلیارد تومانی روبرو شده و دیگر امکان ادامه وضعیت فعلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مبنای تعیین قیمت ها از سوی کمیته قیمت گذاری خودرو در جلسه دوازدهم مهرماه، دلار با قیمت کمتر از 2000 تومان بود در حالی که خودروسازان با دلار به مراتب گران تر محصولاتشان را تولید کرده اند.دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: این شیوه قیمت گذاری ضرر و زیان سنگینی را متوجه خودروسازان کرده است در چنین شرایطی بانک های عامل نیز از یک سو از ارائه ارز مبادله ای به خودروسازان خودداری کرده و از سوی دیگر برای ترخیص مواد اولیه ای که در گذشته گشایش اعتبار شده، تقاضای دریافت معادل ریالی ارز به نرخ آزاد را دارند.
    http://www.asrekhodro.com/News/24375

    کاهش تولید خودروسازان ناشی از تحریم نیست
    شش سال پیش در چنین روزی رییس سابق هیات عامل ایدرو گفت: کاهش تولید خودروسازان ناشی از تحریم نیست بلکه به دلیل کمبود سرمایه در گردش است. غلامرضا شافعی افزود: خودروسازان منابع کافی در اختیار ندارند و سیاست‌های بانک مرکزی در قبال گشایش اعتبار، نیاز آنان را به منابع مالی بیشتر کرده است . وی تصریح کرد: سیستم بانکی درخصوص تامین منابع و نقدینگی مورد نیاز خودروسازان موفق نبوده است.
    http://www.asrekhodro.com/News/24388

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو