فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

قیمت گذاری خودرو ، دولتی باقی می ماند

عصر خودرو-شش سال پیش در چنین روزی بر اساس مصوبه شورای اقتصاد ، خودرو کالایی انحصاری و تابع قیمت گذاری شناخته شد.

قیمت گذاری خودرو ، دولتی باقی می ماند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، معاون سابق وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد ، خودرو کالایی انحصاری و تابع قیمت گذاری بوده و از اختیار دولت خارج نخواهد شد.بر این اساس همچنان قیمت های خودرو باید با ضوابط و شرایط تعیین شده به مصوبه نهایی سازمان حمایت برسد. سید جواد تقوی با اشاره به اینکه بنابر اعلام شورای اقتصاد ، خودرو در اولویت یک و در زمره گروه کالاهای انحصاری و تابع قیمت گذاری است، گفت: کمیته خودرو در چارچوب ضوابط سازمان حمایت قیمت های مورد نظر را با توجه به مستنداتی که از خودروسازان و متقاضیان افزایش قیمت دریافت می کند ، تعیین خواهد کرد.
    asrekhodro.com/News/24464

    لوازم یدکی 20 درصد گران شده نه 100 درصد
    شش سال پیش در چنین روزی رییس سابق اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی تهران ادعای برخی از فعالان بازار مبنی بر افزایش بیش از 100 درصدی قیمت برخی لوازم یدکی خودرو و حتی کمیاب شدن برخی قطعات را رد کرد. غلامرضا بخشی زاده گفت: نوسان نرخ ارز طی دو سه ماه اخیر قیمت لوازم یدکی و قطعات خودرو را به طور متوسط 20 درصد افزایش داده است.
    براساس اظهارات وی، میزان افزایش قیمت لوازم یدکی در بازار به طور متوسط حدود 20 درصد بوده اما این افزایش قیمت برای برخی کالاها کمتر از 10 درصد و برای برخی از لوازم نیز بیش از 30 درصد رخ داده است.
    به گفته وی، اگر افزایش قیمت غیرطبیعی در بازار لوازم یدکی وجود داشته باشد مربوط به احتکار و عدم عرضه کالا از سوی برخی فروشندگان است که بنا دارند با ایجاد بازار سیاه از شرایط پیش آمده سوء استفاده کنند.
    بخشی زاده تاکید کرد: در صورتی که خریداران با چنین مواردی مواجه شدند مراتب را به اتحادیه گزارش داده تا با خاطیان برخورد شده و زمینه گران فروشی در بازار از بین برود.
    رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی تهران با تاکید بر اینکه هم اکنون نگرانی بابت تهیه لوازم یدکی خودرودر بازار وجود ندارد، تصریح کرد: احتمال دارد در آینده ای نزدیک مشکلاتی در زمینه تهیه لوازم یدکی خودروهای سنگین در بازار روی دهد.
    asrekhodro.com/News/24470

    قیمت ارز ،لاستیک خودرو را گران کرد
    شش سال پیش در چنین روزی رییس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان تهران گفت: لاستیک به اندازه کافی در بازار وجود دارد و در این زمینه کمبود نداریم. عباس سماواتی اضافه کرد: لاستیک به حد وفور وجود دارد و واحد های صنفی زیرمجموعه اتحادیه حاضرند زیر قیمت های مصوب لاستیک در اختیار مصرف کننده قراردهند اما خریدار نیست.وی گفت: نوسان نرخ ارز سبب بالا رفتن قیمت لاستیک شد و رغبت خریداران برای خرید این کالا کاهش یافت.سماواتی افزود: همچنین میزان استفاده مردم از خودروها بسیار کمتر از گذشته شده است و همین عامل هم موجب شده تا میزان عمر لاستیک ها بیشتر شود و نیاز مصرفی مردم کاهش یابد.

    asrekhodro.com/News/24485

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو