فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه وشهرسازی مطرح کرد؛

تسریع در تکمیل محور‌های مواصلاتی استان البرز

گلوگاه های ترافیکی کرج رفع می شود

عصر خودرو- خادمی گفت: به منظور رفع گلوگاه‌های ترافیکی استان البرز و به ویژه شهر کرج برنامه‌های ویژه‌ای در تسریع عملیات اجرایی محور‌های مواصلاتی در نظر گرفته شده است.

تسریع در تکمیل محور‌های مواصلاتی استان البرز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌المل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، خیراله خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی در بازید از آزاد راه همت-کرج گفت: به منظور رفع مشکلات ترافیکی استان البرز و همچنین محور‌های مواصلاتی به استان‌های غربی کشور، برنامه‌های ویژه‌ای از سوی شرکت ساخت و توسعه در نظر گرفته شده است.
    وی در بازدید از آزادراه همت-کرج اظهار کرد: این آزادراه یکی از مسیر‌های منتهی به پایتخت و تکمیل کننده کریدور بین‌المللی شرق به غرب کشور است که با بهره‌برداری کامل از آن علاوه بر کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی شاهد کاهش بار ترافیکی درون شهری کرج با اتصال محور جدید به محور چالوس و کلاک و تسهیل دسترسی اهالی شمال کرج به استان‌های شمالی و تهران خواهیم بود.

    خادمی افزود: عملیات اجرایی در قطعه دوم این پروژه حدفاصل گرمدره تا شهرک جهان نما، با پیشرفت فیزیکی 92 درصد در مرحله تکمیل عملیات اجرای آسفالت و باقیمانده ابنیه فنی در محدوده پل‌های پادگان شهید مدرس است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت عملیات اجرایی در قطعه سوم آزادراه همت-کرج را حدود 86 درصد اعلام و مطرح کرد: در محدوده شهرک جهان نما تا جاده چالوس به طول 4.5 کیلومتر عملیات خاکی در حال انجام است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: عمده عملیات اجرایی پروژه در محدوده شهرک جهان‌نما تا جاده چالوس در حال اجراست و مهمترین مشکل در تاخیر پروژه نیز وجود معارضان واقع در مسیر آزادراه است که با پیگیری‌های صورت گرفته به تازگی بخش‌هایی از آن مرتفع شده است.

    خادمی با تاکید بر اهمیت این آزادراه در کاهش ترافیک پایتخت و محور‌های مواصلاتی استان البرز گفت: به منظور آزادسازی اراضی باقیمانده مسیر و هزینه‌های اجرای پروژه تخصیص 100 درصدی اعتبار مورد نیاز است.
    زمان سفر از طالقان به کرج یک ساعت کاهش می‌یابد

    معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر همچنین از محور طالقان- هشتگرد بازدید کرد و گفت: این محور 40 کیلومتراست و با بهره‌بردرای از آن زمان سفر از طالقان به شهر کرج، یک ساعت کاهش می‌یابد.

    خادمی افزود: طول کلی محور 34 کیلومتر و طول کنارگذر تونل 6 کیلومتر است که در حال حاضر حدود 12 کیلومتر قطعه اول آن آسفالت بیندر شده و باقی مسیر در حد اجرای سابگرید و زیراساس است.

    مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با اشاره به اقلیم خاص منطقه و برودت هوا اظهار کرد: حفاری تونل قطعه دوم این پروژه به طول 960 متر و 72 متر گالری با در نظر گرفتن سرمای هوا و بارندگی‌های فراوان از سمت هشتگرد متوقف و حفاری سمت طالقان به طول 30 متر درحال اجراست و تا پیش از شروع سرمای هوا حفاری 25 متر از سمت هشتگرد نیز به اتمام رسیده است.

    وی در خصوص قطعه سوم محور طالقان- هشتگرد بیان کرد: این محدوده شامل کنارگذر طالقان به هشتگرد و واریانت اتصال به شهر جدید هشتگرد به طول 20 کیلومتر است که با پیشرفت فیزیکی 83 درصد در حال اجراست و با توجه به برودت هوا این بخش از پروژه نیز با کندی پیش می‌رود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط