فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل فنی و عمرانی استانداری تهران:

نمی توان ترافیک شهر تهران را جدا از استان تهران بررسی کرد

عصر خودرو- مدیرکل فنی و عمرانی استانداری تهران گفت: کاهش ورود خودروها به شهر تهران، روی ترافیک این شهر موثر است و نمی توان ترافیک شهر تهران را جدا از استان تهران بررسی کرد.

نمی توان ترافیک شهر تهران را جدا از استان تهران بررسی کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  علی اکبر خراسانی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه جلسه برنامه ریزی برای احداث خطوط ریلی و مترو شهرستان های استان تهران در جمع خبرنگاران با بیان این که استانداری تهران دغدغه کاهش میزان ورود خودرو به شهر تهران را دارد، گفت: نمی توان مطالعات ترافیکی شهر تهران را جدا از استان تهران در نظر گرفت.

    وی ادامه داد: راه اندازی قطار حومه ای در استان تهران حجم خودروهای ورودی به شهر تهران را کاهش می دهد و این امر تاثیر بسزایی روی ترافیک شهر تهران دارد، نباید به ترافیک تهران نگاه تک بعدی داشت.

    مدیرکل فنی و عمرانی استانداری تهران خواستار بازنگری کارشناسان مترو تهران در طرح های در دست اقدام شد و گفت:  در مدت یک هفته شهرداران و فرمانداری های استان نیز نقطه نظرات خود را برای تصمیم گیری اعلام کنند، در حال حاضر  پروژه خط مترو «واوان» 8 درصد پیشرفت داشته است.

    وی افزود: برای راه اندازی ایستگاه مترو واوان تا 35 میلیارد تومان هزینه برآورد شده است، باید از خط مترو استفاده بهینه در جهت پوشش «واوان» ، « صالحیه» و شهرهای اطراف کرد و نیز تمهیداتی برای تسهیل تردد کارگران در شهرک های صنعتی اطراف در « شریف آباد» ، « حسن آباد» و نیز رباط کریم از طریق مترو و قطار حومه ای فراهم کرد.

    خراسانی گفت: باید از پتانسیل مترو تهران به سمت فرودگاه حضرت امام(ره) استفاده بهینه شود، در حال حاضر زیرساخت ها ایجاد شده،  اما متاسفانه بهره برداری صحیح و در حد انتظار انجام نشده و این در حالی است که روزانه بیش از یک هزار و 200 مسافر در این بخش جابه جامی شوند، می بایست اتصال خط مترو فرودگاه حضرت امام(ره) تاپرند پیگیری شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط