فونیکسریمکسبهتام

رییس شورای عالی ترافیک کشور خبر داد:

ابلاغ دستورالعمل علایم افقی راهنمایی و رانندگی و تبلیغاتی در هفته‌های آتی

عصر خودرو- رییس شورای عالی ترافیک کشور گفت: قرار است برای اولین بار بر روی دستورالعمل‌های علایم افقی راهنمایی و رانندگی شهری، علایم تبلیغاتی و تابلوها کار شود که به زودی این دستورالعمل ابلاغ خواهد شد.

ابلاغ دستورالعمل علایم افقی راهنمایی و رانندگی و تبلیغاتی در هفته‌های آتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، جمالی نژاد در حاشیه جلسه شورای عالی ترافیک کشور که بعدازظهر امروز  با حضور رییس شورای عالی استان ها، سردار مهری رییس پلیس راهور ناجا و جمعی از مدیران حوزه حمل و نقل همگانی برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز 4 دستور جلسه داشتیم که شامل شرح خدمات مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی یکپارچه شهری و حومه و شرح خدمات مطالعات امکان سنجی حمل و نقل ریلی شهری و حومه بود که این دستورالعمل‌ها برای اولین بار مورد بحث قرار گرفت.
    وی ادامه داد: در کنار اجرای طرح جامع ترافیکی برای شهرهای بزرگ و کلانشهرها طرح تفصیلی نیز کار بسیار ارزشمندی است که به هدایت  شهرها به سمت شهرهای انسان محور کمک می‌کند و نشان می‌دهد که اراده مدیران شهری رفتن به سمت شهرهای خودرو محور نیست؛ بلکه به سمت شهرهای امن برای عابران پیاده و حمل و نقل غیر موتوری است.
    رییس سازمان شهرداریها و دهیارهای کشور افزود: دستور جلسه دیگر نیز علائم افقی راهنمایی و رانندگی شهری و دستورالعمل تابلوها و علائم تبلیغاتی در مبلمان شهری بود که برای اولین بار در کشور این موضوع مطرح می‌شود و قرار است برای اولین بار روی آن کار شود. این اقدام بسیار خوبی است و تمام شهرها را از به هم ریختگی و آشفتگی که قبلاً در بحث تابلوهای تبلیغاتی و علائم راهنمایی و رانندگی وجود داشت نجات می‌دهد و به نوعی وحدت رویه‌ای را در تمام شهرهای کشور ایجاد می‌کند.
    وی با بیان اینکه این موضوع برای اولین بار و با حساسیت خاص انجام می‌گیرد و خوشبختانه مشاور خوبی نیز در این زمینه انتخاب کرده‌ایم، گفت: دستورالعمل تقریباً آماده است و طی دو سه هفته آینده آن را ابلاغ خواهیم کرد البته نظراتی در شورای عالی ترافیک مطرح شد که آنها را هم لحاظ و در اولین فرصت ابلاغ می‌کنیم.
     جمالی نژاد در ادامه گفت: تبلیغات بر روی خودروها و وسایل حمل و نقل عمومی به نوعی ممنوع است مگر اینکه در شورای عالی ترافیک کشور موارد خاصی مصوب شود چون سه چهار سال گذشته مصوبه‌ای در این زمینه داشتیم و قرار بر این شد که مجدداً بر روی آن بحث کنیم و نقطه‌نظرات پلیس هم لحاظ شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو