فونیکسریمکسبهتام

دوربین های ثبت تخلف راهور همدان بهره برداری شد

عصر خودرو- دوربین های ثبت تخلف پلیس راهنمایی و رانندگی همدان در مرکز مانیتورینگ راهور این استان روز شنبه با حضور فرمانده انتظامی، شهردار و جمعی از مسئولان بهره برداری شد.

دوربین های ثبت تخلف راهور همدان بهره برداری شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان در این آیین گفت: طبق بررسی های صورت گرفته عامل بروز 75 تا 80 درصد سوانح درون شهری سرعت غیر مجاز است بنابراین برای آرام سازی ترافیک و کاهش سوانح رانندگی نصب دوربین در اماکن پر تردد و حادثه خیز با هماهنگی شهرداری و شورای شهر صورت گرفت.
    سرهنگ علی فکری افزود: هم اینک 38 دوربین در 38 نقطه از شهر همدان نصب شده است که از این تعداد 19 دوربین چهار تصویری بوده و هر دستگاه از آنها به پنج دوربین مجهز هستند.
    رییس پلیس راهور استان همدان ادامه داد: یکی از این دوربین ها قابلیت چرخش 360 درجه و چهار دوربین مابقی قابلیت چرخش 120 درجه در چهار جهت بوده و تمامی زوایای تقاطع و میدان ها را پوشش می دهند.
    سرهنگ فکری بیان کرد: در مجموع 114 تصویر از دوربین های نصب شده در داخل شهر همدان قابل استخراج و بهره برداری است.
    وی اظهار داشت: علاوه بر دوربین های متعلق به شهرداری 17دوربین نظارت تصویری متعلق به ناجا در سطح شهر همدان نصب است.
    رییس پلیس راهور همدان افزود: دوربین های موجود در شهر همدان قابلیت ثبت تخلف خودرو در صورت عبور از هر زاویه، هر خط یا بین خطوط و در صورت عبور همزمان آنها را دارد.
    سرهنگ فکری بیان کرد: دوربین لیزری سابق، معایبی از جمله دشواری در نشانه روی، نداشتن قابلیت استفاده در شب و هنگام نامساعد بودن شرایط جوی را داشتند.
    وی گفت: دوربین های جدید دارای مزیت هایی نظیر نیاز نبودن به حضور کاربر، ثبت سرعت دقیق برای هر خودرو به صورت جداگانه، ثبت سرعت تا 250 کیلومتر در ساعت، ثبت تخلف سرعت خودرو به صورت همزمان را دارد.
    رییس پلیس راهور همدان، استناد حقوی بالا در صورت شکایت راننده خودرو، امکان استخراج تصویر رنگی از خودرو متخلف، امکان شمارش تعداد خودروهای عبوری، ذخیره سازی اطلاعات، مجهز بودن به سیستم سرمایشی و گرمایشی و برف پاک کن را از مزیت های دوربین های جدید برشمرد.
    سرهنگ فکری اضافه کرد: در صورت انجام تخلف از سوی راننده و ثبت شدن آن توسط دوربین با طی یک فرایند در کمتر از 10 ثانیه تخلف به صورت پیامکی به راننده اطلاع رسانی می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو