فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان حمایت خبر داد

تعداد تعهدات معوق خودروسازان به ۳۰۰ هزار دستگاه رسید

اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان

عصر خودرو- رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعداد خودروهای معوق دو خودروساز را ۲۹۰‌تا ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو اعلام کرد و گفت: با پیش بینی های انجام شده مقرر شد ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان اختصاص یابد تا شیب تولید در این واحدها روند صعودی داشته باشد.

تعداد تعهدات معوق خودروسازان به ۳۰۰ هزار دستگاه رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، عباس تابش در گفت و گوی ویژه خبری شبکه 2 با بیان این مطلب گفت: براساس مصوبات تنظیم بازار خودروسازان باید نسبت به 20 درصد تولیدات خود به صورت فروش فوری با هدف تعدیل قیمت ها در بازار و 80 درصد در قالب تعهدات عمل کنند در غیر این صورت سازمان حمایت با خودروسازان برخورد خواهد کرد.
    وی ادامه داد: از زمان ابلاغ این مصوبه ناظران سازمان حمایت در نمایندگی های خودروسازان مستقر شده اند براین اساس وزارت صنعت ساماندهی بازار خودرو را در قالب مجموعه ای از سیاست های کلان و اقدامات اجرایی در مدت معین در دست اجرا دارد.
    تابش تصریح کرد: سیاست تنظیم بازار،تحویل به موقع معوقات و کمک به ایفای حقوق مصرف کنندگان، اشتغال صنعت قطعه و خودروساز، کاهش ضریب وابستگی و استفاده از شرکت های دانش بنیان و طراحان در داخلی سازی ساخت قطعات وابسته از جمله این سیاست ها است.
    رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: خودروسازان از امروز موظف هستند ظرف 48 ساعت از اعلام قیمت های جدید نسبت به ثبت قیمت ها در سامانه سازمان حمایت تحت عنوان سامانه 124به ثبت برسانند. همچنین از آن ها خواسته شده تا پایان هفته نسبت به ارایه مستندات قیمت گذاری اقدام کنند چرا که این خودروها شکایت محور هستند و باید قیمت های اعلامی بر اساس ضوابط تعیین قیمت، قیمت گذاری شده باشند.
    تابش با بیان این که خودروهای مشمول قیمت گذاری بر اساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار ابلاغ شده اند، ادامه داد: خودروهای مشمول قیمت گذاری بر اساس مصوبه ستاد تنطیم بازار تا 31 مرداد ماه با قیمت های قبلی تحویل داده می شود و از اول اردیبهشت تا پایان دی ماه مشمول 30 درصد افزایش قیمت خواهند بود که در این میان بر اساس ماده 4 قانون حمایت از مصرف کنندگان باید پرداخت سود مشارکت و تاخیر نیز از 30 درصد اعلامی، کاسته شود.
    وی افزود: خودروهای غیر مشمول قیمت گذاری نیز تا آخر مرداد بر اساس قیمت های قبل و اعلامی در قرارداد همراه با سود تاخیر و مشارکت محاسبه خواهد شد.
    رئیس سازمان حمایت در مورد خودروی هاوال نیز توضیح داد که این خودرو 2200 تعهد و 400 خودرو آماده و همچنین 102 دستگاه ناقص دارد که امکان افزایش این تعداد خودرو به میزان تعهدات وجود ندارد و براساس قانون باید بر اساس تقدم و تاخر ثبت نام کنندگان نسبت به تحکیل خودرو اقدام شود و باقی تعهدات نیز با جایگزینی و یا به روز کردن مبلغ پرداختی تسویه شود.
    تابش در پایان تاکید کرد که وزارت صنعت به صورت جدی بر سر تعهد خودروسازان مبنی بر فرمول 80 به 20 مبنی بر انجام تعهدات ایستاده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو