فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سایپا خبر داد:

آغاز فروش نقدی محصولات سایپا از امروز

تحویل تمام سیتروئن های ثبت نامی تا پایان امسال

عصر خودرو- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: تمام تعهدات پژو سیتروئن c۳ و سراتو تا پایان امسال انجام خواهد شد و بخش قابل توجهی از تعهدات پراید و تیبا نیز در سال جاری تسویه و باقی تعهدات تا اردیبهشت سال آینده تحویل داده خواهد شد.

آغاز فروش نقدی محصولات سایپا از امروز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، محمدرضا سروش در گفت و گو ویژه خبری شبکه 2 افزود: بخش زیادی از تعهدات این شرکت مربوط به رنو است که به دلیل خر ج نابهنگام این شرکت از ایران بوده که شرمنده خریداران این خودروها هستیم. همچنین تعهدات کامیون ولوو نیز در مذاکره با وزارت صنعت، معدن و تجارت در دست بررسی است تا ضمن تامین ارز، جایگزینی برای آن ها مشخص شود.
    وی با تاکید بر این که براساس روال جاری تولید شرکت ها تا اوایل سال به صورت منطقی و طبق برنامه پیش می رفت و شرکتها ب تعهدات خود عمل کردند، گفت: اما محدودیت هایی که به تولید شوک وارد کرد باعث تاخیر در تحویل خودروها شد این در حالیست که تعهد معوقی از سال های قبل وجود نداشت و تنها شوکی که به بازار ارز و قطعات وارد شد، تامین قطعه را با تاخیر مواجه کرد که در نهایت باعث شد تحویل به بازار با وقفه مواجه شود.
    وی در مورد گلایه های مطرح شده مبنی بر افزایش قیمت سیتروئن سی 3اظهار کرد: خودروسازان همواره با تغییرات قیمتی مواجه هستند و قیمت زمان تحویل مبنای محاسبه خواهد بود و از آن جا که قیمت ارز در زمان تحویل تغییر کرده و سفارش گذاری سی کی دی ها با قیمت جدیدی انجام شده بود، از این رو قیمت این خودرو تغییر کرد.
    سروش تاکید کرد: شرکت های خودروساز با توجه به سابقه حضور در بازار خودرو، خود را متعهد به مشتری می دانند و باید قبول کرد که روند تولید و تحویل خودرو از ابتدای امسال منطقی و در دوره ای از زمان از اراده خودروسازان خارج که در نهایت منجر به تاخیر در تحویل خودروسازان شد.
    وی ادامه داد: براساس ضوابط تعریف شده با وجود زیاندهی بنگاه ها، به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.
    مدیرعامل سایپا تاکید کرد: با افزایش قیمت ها بخش زیادی از نقدینگی و سرمایه در گردش خودروسازان کاهش یافت این در حالیست که مواد اولیه این صنعت مانند فولاد، چدت، آلومینیوم،مس، پتروشیمی و مواد لاستیک و پلاستیک که از طریق بورس کالا به دست خودروساز می رسد در 10 ماه اخیر حتی از قیمت ارز نیز افزایش بیشتری داشته است.
    سروش در پایان درخصوص قیمت گذاری در حاشیه بازار نیز اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد تنظیم بازار 20 درصد محصولات به صورت فروش نقدی عرضه خواهد شد که با این روند تقاضاها کاهش و قیمت ها به تعادل خواهد رسید براین اساس از امروز یکشنبه فروش نقدی محصولات سایپا آغاز می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو