فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو با ارز مبادله‌ای تدوین شد

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی دبیرانجمن خودروسازان از تدوین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو با ارز مبادله‌ای خبر داد و گفت: اجرای این دستورالعمل منتظر ابلاغ توسط معاون اول رئیس جمهور است.

دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو با ارز مبادله‌ای تدوین شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  احمد نعمت بخش ادامه داد: در این راستا، دستورالعمل قیمت گذاری خودرو با ارز مبادله ای تدوین شده و در انتظار ابلاغ توسط معاون اول رئیس جمهور است.محسن صالحی نیا، معاون سابق وزیر صنعت چند روز پیش از موافقت رئیس جمهور با محاسبه قیمت خودروهای داخلی بر اساس نرخ ارز مبادله ای خبر داده و گفته بود: در جلسه خودروسازان با دولت، موضوع ارزبری خودروهای داخلی مطرح و عنوان شد که خرید بخشی از قطعات این خودروها با ارز مبادله ای صورت می گیرد.به این ترتیب ارز 1226تومانی که تاکنون به عنوان مبنای محاسبه قیمت خودرو مد نظر سازمان حمایت بوده است، به ارز حدود 2500 تومانی تغییر پیدا می کند.
    http://www.asrekhodro.com/News/25267

    خودرو بی قیمت شد

    شش سال پیش در چنین روزی تقارن کاهش عرضه خودرو با اعلام شیوه جدید قیمت‌گذاری موجب رشد بی‌ضابطه قیمت‌ها و ارائه نرخ‌های متفاوت و غیر معمول از سوی فروشندگان شد. سایپا SL 131 نیز به قیمت حدود 14 میلیون تومان و SX 131 نیز به قیمت حدود 15 میلیون تومان به فروش رسید. البته قیمت رسمی SL 131 معادل 11 میلیون و 540 هزار تومان و SX 131 نیز 11 میلیون و 940 هزار تومان تعیین شد.تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز به قیمت حدود 31 میلیون تومان عرضه شد. البته قیمت رسمی این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان تعیین شده است.در گروه محصولات ایران خودرو نیز خودروی پژو 206 در نمایندگی های فروش موجود نیست. پژو 206 صندوق دار نیز در مدل V9 آن به قیمت حدود 47 میلیون تومان و مدل V8 نیز حدود 36 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد. البته قیمت رسمی مدل V9 حدود 26 میلیون و 370 هزار تومان و مدل V8 نیز 22 میلیون و 690 هزار تومان است.پژو 405 نیز به قیمت حدود 21 میلیون تومان عرضه شد. البته قیمت مصوب این خودرو 15 میلیون و 580 هزار تومان و قیمت پژو پارس سال نیز به حدود 30 میلیون تومان رسیده است. قیمت رسمی این خودرو حدود 23 میلیون تومان تعیین شده است.

    http://www.asrekhodro.com/News/25251


    کمیته قیمت‌گذاری خودرو منحل می‌شود؟
    شش سال پیش در چنین روزی در حالی موضوع خودرو به یکی از مسائل مهم بازار تبدیل شده و شیوه قیمت‌گذاری آن در حال تغییر است که کمیته خودرو دیگر مثل گذشته در این باره نقش‌آفرینی نمی‌کند، ضمن اینکه کمیته ویژه خودرویی در دولت با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور وارد عمل شده است. البته گزینه دیگری هم وجود ندارند؛ چراکه هم اکنون واردات خودرو به کشور محدود شده و البته با گرانی ارز نیز، شرایط به گونه ای پیش رفته است که قدرت خرید مردم برای خودروهای خارجی کم شده است اما به هر حال بازار خودرو این روز حال و روز خوشی ندارد.از سوی دیگر، جلسات کمیته خودرو نیز به راحتی تشکیل نمی شود و تنها برخی از خودروسازان با مصوبه رسمی، اقدام به افزایش قیمت، آن هم در حد معقول و متعادل کرده اند و برخی دیگر، ترجیح داده اند که بسیار آرام و بی سر و صدا و در حاشیه بازار، قیمت را تعیین کرده و نیازی به دریافت مصوبه کمیته خودرو نبینند.
    http://www.asrekhodro.com/News/25242

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط