فونیکسریمکسبهتام

گلایه کامیون‌داران ایران از فساد در گمرک ترکمنستان

عصر خودرو- مدیر کل امور هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: ترافیک کامیون‌های ایران در گمرک ترکمنستان یکی از مهمترین دغدغه های تجار ایرانی است.

گلایه کامیون‌داران ایران از فساد در گمرک ترکمنستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، محمد رضا موفق در همایشی که به منظور برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران در ترکمنستان به محوریت خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه بسیاری از تجار در برخی از موارد در ترکمنستان گلایه دارند، افزود: فساد در هر جایی باشد ترمز دست رشد و توسعه است و یکی از گلایه‌هایی که تجار ایرانی در این کشور دارند این است که برخی از ماموران کشور ترکمنستان مقداری اضافه خواه هستند و همین امر مشکلاتی را به وجود آورده است.

    وی ادامه داد: افزایش تعرفه عبور از خاک ترکمنستان از دیگر مشکلاتی است که تجار با آن مواجه هستند. محدودیت های ارزی و متوقف شدن مکانیزم تهاتر از دیگر مشکلات موجود در این کشور است

    وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر می خواهیم کشور را چند قدم جلوتر ببریم باید به بخش خصوصی توجه کنیم، اظهار کرد: پروسه جوان شدن در بدنه دولت ترکمنستان و همچنین انجام  فعالیت های اقتصادی اقدامات خوبی است که در این کشور در حال شکل گیری است و تجار و سرمایه گذاران ایرانی می توانند از این فرصت به نحو خیلی خوبی استفاده کنند.

    وی تصریح کرد: طی تفاهمی که میان ایران و ترکمنستان منعقد شده است ظرف 10 سال آینده سطح مبادلات در کشور به 60 میلیارد دلار خواهد رسید که خراسان شمالی نیز مزیت های زیادی برای استفاده از این فرصت دارد که یکی از آن وجود 301 کیلومتر مرز مشترک با این کشور است.

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: نمایشگاه بازرگانی ایران، اسفندماه امسال با محوریت استان خراسان شمالی در عشق آباد ترکمنستان برگزار می شود. کشور میزبان، مجوز برپایی این نمایشگاه را صادر کرده و برخی از دیگر کشورها نیز در این رویداد مشارکت خواهند داشت.

    وی با بیان اینکه هم اکنون این استان با 24 کشور جهان داد و ستد دارد، گفت: سال گذشته کالاهای این استان به 32 کشور دنیا صادر شد.
    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو