فونیکسریمکسبهتام

تست فنی و بررسی خودروی بی وای دی اس ۶

عصر خودرو- بررسی ها نشان میدهد، خودروی بی وای دی اس ۶ سواری ماشین در مسافرت و جاده های کوهستانی علی رغم اینکه بسیار جادار و راحت است ولی با کندی شتاب گیری و کشش مواجه میباشد.

تست فنی و بررسی خودروی بی وای دی اس ۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، شرکت BYD در سال 1995 فعالیت خود را در زمینه تولید باتریهای قابل شارژ در چین و با 20 نفر آغاز نمود. نام این شرکت براساس شعار آن Build Your Dreams‌ به معنای رویاهایت را بساز نام گذاری شده است. این شرکت در مدت سه سال موفق شد اولین شعبه خارجی خود را در اروپا افتتاح کند.

    در سال 2000 نیز اولین پارک صنعتی این شرکت تاسیس شد. در همان سال BYD تبدیل به اولین شرکت چینی تامین کننده باتری های موبایل برای موتورولا شد و در سال 2002 نیز همین نوع همکاری را با شرکت نوکیا آغاز نمود. همچنین در همان سال سهام این شرکت در بورس هنگ کنگ با ارزشی بسیار بالا عرضه شد.

    اما نقطه عطف در تاریخچه این شرکت در سال 2003 با خرید سهام شرکت خودروسازی سیچوان اتفاق افتاد که آغاز خودروسازی این مجموعه عظیم بود. دو سال پس از این اتفاق اولین خودروی این شرکت به نام F3 وارد بازار شد.

    در سال 2007 پارک صنعتی پینگشان تاسیس شد که مقر مرکزی شرکت BYD هم اکنون در این مکان قرار دارد.

    درسال 2008، BYD خودروی هیبریدی F3DM را روانه بازار نمود. این مدل اولین خودروی هیبریدی تولید سری جهان و همچنین اولین خودروی هیبرید بی نیاز از شارژ محسوب می شود. در سال 2009 شرکت BYD‌ با فروش موفق در چین صادرات خود به آمریکای جنوبی، آفریقا و خاورمیانه را آغاز کرد.

    در سال 2010 شرکت BYD و خودروسازی آلمانی دایملر که کمپانی مادر مرسدس بنز به شمار می رود قراردادی با سهم برابر برای همکاری در ساخت خودروهای برقی لوکس امضا کردند که حاصل آن خودروهای الکتریکی Denza هستند. در همین سال نشریه معتبر Business Week  این شرکت را در بین 25 شرکت نوآور دنیا در رده هشتم قرار داد.

     در سال 2013 کارخانه تولید اتوبوس های برقی BYD در لنکستر کالیفرنیا تاسیس و اتوبوسهای برقی و مدل E6 این شرکت وارد آمریکا شد. در همین سال این شرکت با فروش بالای خود توانست در عرض تنها 10 سال در بین 10 تولیدکننده بزرگ خودروی چین قرار بگیرد و به عنوان بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان بالاتر از تسلا موتورز قرار گیرد. مدل بسیار موفق Qin نیز در همین سال به بازار عرضه شد و توانست در سال 2014 پرفروش ترین خودروی هیبریدی چین لقب گیرد که این افتخار را در سال بعد نیز تکرار نمود. این مدل در سال 2015 در بین 10 خودروی هیبریدی برتر جهان در رده پنجم قرار گرفت. این موتور با تکنولوژی پیشرفته خود قادر است در عرض تنها 5.9 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت رسانده و در شرایط ایده آل تنها 1.6 لیتر در صد کیلومتر سوخت مصرف می کند.

    شرکت خودروسازی BYD در حال حاضر بیش از 20 مدل خودروی سواری و اتوبوس و لیفتراک تولید می کند و یکی از پیشروترین خودروسازان جهان در زمینه تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی به شمار می رود.

    تجهیزات و امکانات
    » صندلی های عقب مجهز به ایزوفیکس (Isofix)
    » بسته شدن شیشه های همزمان با قفل نمودن دربها
    » دارای حالت اقتصادی مصرف سوخت در رانندگی ECO
    » صفحه کیلومتر دیجیتال TFT با قابلیت تغییر رنگ ، تنظیم سرویس های دوره ای و دارای Trip Computer
    » سیستم تهویه مطبوع دوکاناله مجزا
    » صندلی راننده برقی و قابل تنظیم در 8 حالت
    » دستگیره های داخلی روکش کروم
    » آینه های جانبی تاشونده برقی بهمراه گرمکن
    » درب باک برقی
    » اسپویلر عقب
    » هشدار فعال بودن ترمز دستی
    » هشداربسته نبودن کمربند سرنشینان جلو و باز بودن درب ها
    » فرمان و صندلی های چرمی
    » کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل بر روی غربیلک فرمان
    » صفحه نمایش چند منظوره و نمایشگر دمای بیرون و داخل
    » آینه دید عقب با قابلیت کاهش اتوماتیک تابش نور بهمراه قطب نمای الکترونیکی
    » سانروف دو حالته
    » رینگ اسپرت آلومینیومی 65R17/225 (طرح لوتوس)
    » روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو (Automatic Headlight)
    » چراغ های جلوی روشنایی در روز (Daylight)
    » چراغ خوشامد گویی بر روی آینه های جانبی(Welcome Light)
    » ورود بدون کلید
    » دوربین دید عقب
    » دوربین دید جانبی آینه سمت راست
    » سیستم کروز کنترل
    » آنتن سقفی
    » دارای اسپویلر عقب رنگ بدنه
    » لوگوی عقب LED
    » شیشه عقب دارای سیستم یخ زدا
    سیستم مولتی مدیا
    » قابلیت پخش DVD
    » مسیریاب با نقشه ایران(GPS)
    » مانیتور لمسی 7 اینچ
    » 9 بلندگو، بلوتوث، پورت USB+AUX
    تجهیزات داخلی
     
    » کمربند ایمنی سه نقطه ای صندلی های جلو و عقب با هشدار بسته نبودن کمربند سرنشینان جلو
    » پشت سری قابل تنظیم صندلی های عقب
    » چراغ رکاب با لوگوی BYD
    » تنظیم ارتفاع چراغ های جلو
    » کاور کشویی بار
    » پورت ولتاژ خروجی 12 ولت در قسمت بار
    » لاستیک زاپاس با سایز اصلی و رینگ آهنی
    » صندلی ردیف عقب تاشو با قابلیت تنظیم پشتی و کفی و دارای تکیه گاه ساعد و جالیوانی
    » قابلیت تنظیم هشدار سرعت بیش از حد مجاز
    » آینه دید عقب با قابلیت کاهش اتوماتیک تابش نور بهمراه


    قطب نمای الکترونیکی
     
    تجهیزات ایمنی
    » قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت PIC
    » 4 عدد سنسور پارک بر روی سپر عقب و 2 عدد سنسور پارک جلو
    » استارت دکمه ای
    » سیستم ترمزهوشمند BOS
    » سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
    » سیستم ترمز ضد قفل ABS
    » دارای 6 کیسه هوای ایمنی در 10 نقطه (جلو، جانبی و پرده ای)
     
    پیشرانه و قوای فنی:

    به هنگام عرضه‌ی این خودرو در چین، دو پیشرانه‌ی 2 لیتری و 2.4 لیتری تنفس طبیعی قابل سفارش بود که مسلما، نسخه‌ی قوی‌تر برای ورود به ایران برگزیده شد. از سویی دیگر، با توجه به معضل آلودگی هوا و مشوق‌های دولت چین برای تولید خودروهای برقی، نسخه‌ی هیبریدی بی‌وای‌دی S6 به سبد سازنده اضافه شد. این خودرو، امروزه  با پیشرانه‌ی توربوشارژ 1.5 لیتری هم تولید می‌شود. در ادامه‌ی مطلب، توانایی‌های فنی هر چهار مدل، به اختصار برشمرده خواهند شد.
    در ایران، بی‌وای‌دی S6 با پیشرانه‌ی 2.4 لیتری عرضه می‌شود که قدرت 165 اسب بخار و گشتاور 234 نیوتن‌متر ارائه می‌کند. بیشترین قدرت این مدل، در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و نهایت گشتاور از دور موتور 4000 دور بر دقیقه حاصل می‌شود. بی‌وای‌دی S6 مجهز به این پیشرانه، با جعبه‌دنده‌ی 6 سرعته‌ی دستی و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته مجهز به سیستم دبل کلاچ، در چین تولید می‌شود که نسخه‌ی خودکار برای ورود به کشورمان انتخاب شده است. وزن خالص این نمونه از S6 با آپشن‌های نسبتا کامل، نزدیک به 1700 کیلوگرم خواهد بود. با این حساب، در زمانی نزدیک به 14 ثانیه پس از شروع حرکت، به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت 180 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. میانگین مصرف سوخت این خودرو، توسط شرکت واردکننده کمتر از 10 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است اما با بنزین استاندارد ایران، میزان واقعی حدود 11 لیتر در 100 کیلومتر به نظر می‌رسد. اطلاعات دقیقی از حداکثر مصرف سوخت بی‌وای‌دی S6 در ترافیک یا حداقل مصرف در بزرگراه منتشر نشده است، اما می‌توان اطمینان داشت، با توجه به وزن و شرایط فنی، حدود 12 لیتر در شهر و 8.5 تا 9 لیتر در بزرگراه، مصرف سوخت مسیر 100 کیلومتر داشته باشد.

    تست فنی خودرو :
    روز تست یک نمونه از نمونه های وارداتی در اختیار ما قرار گرفت که کیلومتر زیادی طی نکرده  بود و خودرو تقریبا صفر به حساب می آمد. به همراه چهار سرنشین دیگر شروع به بررسی کردیم خودرو با توجه به اینکه از شاسی نسل قبلی لکسوس آر ایکس 350 استفاده می کرد ولی به جای موتور شش سیلندر از موتور 4 سیلندر 2400 بهره میبرد کمی از لحاظ کشش مشکل داشت و در شروع حرکت هم به دلیل استفاده از گیربکس دوکلاچه با مکث شروع به حرکت میکرد.
    با توجه به اینکه این خودرو اگر دو دیفرانسیل بود و از موتور قویتری مثلا شش سیلندر یا توربو بهره می برد قطعا کشش و شتاب بهتری پیدا میکرد ولی به دلیل محدودیت حجم موتور در کشور فعلا این موتور برای بازار داخل در نظر گرفته شده که شتاب گیری اولیه و ثانویه بسیار ضعیفی دارد و کمی راننده وسر نشینان را خسته می کند ولی از لحاظ نرمی کمک فنرها و جاداری اتاق و صندوق عالی به نظر میرسد و امکانات رفاهی خوبی را دارا میباشد. سواری ماشین در مسافرت و جاده های کوهستانی علی رغم اینکه بسیار جادار و راحت است ولی با کندی شتاب گیری و کشش مواجه میباشد.
    در مجموع اگر قصد خرید این خودرو را دارید با توجه به قیمت حدودی این روز های این خودرو که بین 180 تا 200 میلیون تومان است و گزینه های زیادی هم در این رنج نیست می توانید به نمونه های کم کارکرد و تمیز آن فکر کنید گرچه این خودرو به دلیل ابعاد بزرگ و نبود جا پارک و مصرف سوخت واستهلاک آن  مناسب برای رانندگی شهری نیست.
    اگر دنبال خودروی مشابه برای سفر هستید ولی با کشش و شتاب بهتر می توانید به گزینه های مثل جک اس 5 اتوماتیک یا هایما اس 7 توربو که خوش فروش تر و رندتر در بازار می توان آنها رو معامله کرد نیز فکر کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو