فونیکسریمکسبهتام

رییس اتحادیه فروشندگان خودرو با انتقاد از مصوبه اخیر واردات:

خودروهای صفر کیلومتر با سه سال ساخت مستعمل محسوب می‌شوند

عصر خودرو : رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از مصوبه مجاز شدن واردات خودروهای صفر کیلومتر تا سه سال ساخت انتقاد کرد.

خودروهای صفر کیلومتر با سه سال ساخت مستعمل محسوب می‌شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۴:۱۱

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا حسین اردوخانی اظهار کرد: فروشندگان خودروهای وارداتی با این طرح مخالف بوده و آن را غیر اجرایی می دانند.


    وی با بیان این که خودروهای صفر کیلومتر با عمر سه سال ساخت نیز به نوعی مستعمل محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در خودروهایی که سه سال پیش تولید شده و در انبارها یا گمرک ها دپو شده اند، قطعاتی همچون شلنگ آب و لاستیک ها به دلیل فرسایش از بین رفته اند و نیاز به تعویض دارند.


    او ادامه داد: از آن سو نیز واردات خودروهای تولیدی سه سال قبل در شان مصرف کنندگان ایرانی نبوده و اصولا مصرف کنندگان از این خودروها استقبال نخواهند کرد.


    رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: حتی در صورت عرضه، این خودروها باید با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت خودروهای مدل سال عرضه شوند که در آن صورت نیز واردات آن ها برای واردکنندگان مقرون به صرفه نخواهد بود.


    اردوخانی با بیان این که به اعتقاد فروشندگان خودروهای وارداتی، این طرح اصولا اجرایی نخواهد بود، تصریح کرد: علاوه بر فروشندگان و مصرف کنندگان، تولیدکنندگان خودروهای داخلی نیز با این طرح مخالف هستند، زیرا آن را برخلاف سیاست حمایت از تولیدات داخلی می دانند.


    طبق مصوبه اخیر، واردات خودروهای صفر کیلومتر تا سه سال ساخت آزاد شده است، در حالیکه پیش از این تنها واردات خودروهای صفر کیلومتر تا یک سال ساخت مجاز بود.


    پیش از این دبیر انجمن خودروسازان نیز مخالفت خود را با این مصوبه اعلام کرده و از نگارش نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای اصلاح این مصوبه خبر داده بود.



    کرمان موتوراکستریم