فونیکسریمکسبهتام

رشد ۵ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات برون‌شهری در استان مرکزی

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در ۱۱ ماهه ۹۷ فوتی‌های ناشی از تصادفات برون شهری در استان ۵ درصد افزایش یافت.

رشد ۵ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات برون‌شهری در استان مرکزی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا،  علی زندی‌فر در هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی و حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی در سال جاری با اشاره به آمار تصادفات و وضعیت ایمنی رانندگی استان تا پایان بهمن 97، گفت: تعداد تصادفات فوتی درون شهری استان مرکزی در دیماه ٥ مورد بوده است. تصادفات منجر به فوت حوزه برون‌شهری نیز در دی ماه ٢٣ مورد، در ١۰ ماهه امسال ٣١٥ مورد، در بهمن ٢١ مورد و در مجموع در ١١ ماهه سال جاری ٣٣٦ مورد بوده است .

    وی تعداد تصادفات جرحی درون‌شهری دیماه را ٣٥٢ مورد عنوان کرد و افزود: در دیماه ٩٧ تعداد ٢١٢ مورد تصادف جرحی برون‌شهری رخ داده است که این آمار در ١۰ ماهه نخست سال برابر با ٢ هزار و ٩٦۰ تصادف بوده است، همچنین ١٩٨ مورد تصادف جرحی در بهمن ماه سال جاری رخ داد و آمار ١١ ماهه تصادفات در این بخش ٣ هزار و ١٥٨ مورد ثبت شده است .

    زندی‌فر با اشاره به یک مورد کشته ناشی از تصادفات درون شهری سر صحنه در دی‌ماه امسال گفت: تعداد کشته‌های سر صحنه تصادفات برون‌شهری در دیماه ٣۰ نفر بوده است که این آمار در ١۰ ماهه نخست سال ٤۰٨ نفر برآورده شد و با احتساب ٢٥ کشته در بهمن ماه آمار ١١ ماهه در استان مرکزی به ٤٣٣ کشته رسیده است.

    وی در خصوص آمار کشته‌های تصادفات درون‌شهری اظهار کرد: در ١۰ ماهه سال گذشته ٦٦ نفر کشته ناشی از تصادفات به ثبت رسید که در سال جاری به ٨١ نفر رسیده است و ٢٣ درصد رشد را نشان می‌دهد، همچنین ٣٩١ کشته در تصادفات محورهای برون‌شهری به ٤۰٩ نفر رسیده و ٥ درصد رشد در این بخش ثبت شده است.

    وی اضافه کرد: در ١١ ماهه سال گذشته ١٥ کشته محورهای روستایی به ٢٣ نفر افزایش یافته و ٥٣ درصد رشد نشان می‌دهد، همچنین کشته‌های برون‌شهری و روستایی در سال جاری با ٦ درصد رشد به ٤٣٢ نفر رسیده است که در حوزه تصادفات منجر به فوت، استان مرکزی رتبه ٢١ کشور را دارد، البته امسال روند کشته‌های محورهای برون‌شهری کشور و محورهای روستایی ٢.٣ درصد افزایش یافته و در حوزه مجروحین نیز ٩.٨ درصد رشد به ثبت رسیده است .

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ٣٧ درصد آمار تلفات را مربوط به راه‌های اصلی و ٢٣ درصد را مربوط به بزرگراه‌‌ها و ٢۰ درصد تلفات را مربوط به آزادراه‌ها دانست.

    وی با اشاره به اینکه ٤٢ درصد علل فوت در تلفات جاده‌ای ناشی از ضربه به سر است، افزود: ٦٥ درصد تلفات تصادفات در استان مرکزی در محل حادثه است که با توجه به میانگین ٥٨ درصدی کشور سهم استان در این زمینه از کشور بیشتر است، ٤٨.٦ درصد تصادفات شامل برخورد وسیله با وسیله است و در ٤٩ درصد تصادفات فوتی سواری‌ها، خودروی دیگری حضور نداشته و ٣٩ درصد از تلفات در ٤٥ درصد طول راه‌های برون‌شهری بوده است.

    به گفته وی، محورهای اراک -ازنا، خمین-محلات، آزادراه ساوه-تهران و آزادراه ساوه- همدان در سال جاری نسبت به ٩٦ افزایش آمار تلفات ناشی از تصادفات را داشته اند .

    زندی‌فر بیان کرد: براساس اعلام دانشگاه علوم بزشکی ساوه 2121 مجروح در تصادفات درون‌شهری و سه هزار و ٥٩٥ نفر در تصادفات برون‌شهری در ١١ ماهه ٩٧ در این شهرستان ثبت شده است، همچنین تعداد مجروحان درون و برون شهری خمین در دی‌ماه به ترتیب ٤۰ و ١١ نفر و در بهمن ماه نیز ٢٢ و ١٨ نفر بوده است .

    مدیرکل راهداری و حمل، نقل جاده‌ای با اشاره به آمار ارائه شده توسط سازمان پزشکی قانونی در حوزه تعداد کشته‌ها گفت: در حوزه درون‌شهری در ١۰ ماهه سال جاری ٨١ کشته و در حوزه برون‌شهری ٤۰٧ کشته برجای مانده است .

    وی افزود: در ١۰ ماهه نخست سال جاری 130 واژگونی در محورهای مواصلاتی استان صورت گرفته است که این آمار در ١١ ماهه به ١٣٦ مورد رسیده است، همچنین در دی ماه ١٢٧ تصادف موتورسیکلت درون‌شهری حادث شده است. در بخش تصادفات موتور سیکلت برون‌شهری در ١۰ ماهه امسال ٣٤ مورد و در ١١ ماهه ٣٥ مورد تصادف به ثبت رسیده است که تعداد کشته‌های ناشی از این تصادفات در ١۰ ماه به ٤٣ نفر و در ١١ ماه به ٤٥ نفر رسیده است .

    زندی‌فر تعداد کشته‌های عابر پیاده درون‌شهری در دی‌ماه را یک نفر عنوان کرد و افزود: کشته‌های عابر پیاده در محورهای برون‌شهری در ١۰ ماهه ٣٥ نفر و در ١١ ماهه ٤۰ نفر بوده است .

    وی در خصوص عملکرد نظارتی و کنترلی پلیس راه و راهور استان بیان کرد: براساس اعلام پلیس راه و راهور در دیماه سال جاری به ترتیب ٢۰ هزار و ٧٦ مورد تخلف و ٨٥٣ مورد تخلفات جریمه سرعت ثبت شده، همچنین تعداد ١٤ هزار و ٣٥٣ تخلفات کمربند ایمنی و هزار و ٢١١ تخلفات از سوی پلیس راه و راهور انجام گرفته است .

    زندی‌فر در خصوص اعمال جریمه سرعت از سوی پلیس راه تصریح کرد: در ١١ ماهه سال ٩٧ تعداد ٢٦٢ هزار و ١٧٨ مورد جریمه سرعت و ١٥٥ هزار و ٦٥٢ مورد جریمه کمربند ایمنی صادر شده است.

    وی با اشاره به متوسط نرخ جریان تردد شبکه راه های استان مرکزی افزود: در دیماه ٣٣٤ وسیله نقلیه در ساعت از محورهای استان تردد داشته‌اند که این آمار در ١۰ ماهه ٣٩٥ وسیله نقلیه و در ١١ ماهه ٣٩٣ وسیله نقلیه در ساعت بوده است، متوسط نرخ تخلف از سرعت مجاز در دیماه ١٤ وسیله در ساعت بوده است که در بهمن ماه به ٢٦ وسیله رسید و آمار ١١ ماهه نیز ٤٣ وسیله نقلیه در ساعت معادل ١١ درصد وسایل نقلیه بوده است .

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: متوسط نرخ تخلف در حوزه عدم رعایت فاصله مجاز براساس سامانه های ترددشمار مرکز مدیریت راه‌ها در دیماه ٣٧ مورد و در بهمن ماه ٥٢ مورد بوده است که در ١١ ماهه ٥١ مورد برابر با ١٣ درصد ترددها را شامل می‌شود.

    وی بیان کرد: براساس اعلام ماموریت‌های مرکز فوریت‌های بزشکی استان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی خمین در دیماه ١٩ ماموریت درون شهری و ١٣ ماموریت برون شهری انجام گرفت که این آمار در بهمن ماه به ٣٤ ماموریت درون شهری و ٨ ماموریت برون شهری رسید، همچنین در ١١ ماهه سه هزار و ٨٥۰ ماموریت در ساوه انجام شد که ٥ هزار و ٧١٦ مجروح به بیمارستان منتقل شدند .

    زندی‌فر افزود: به جهت ایمن‌سازی و بهسازی محورهای مواصلاتی استان مرکزی اکیپ‌ها و نیروهای راهداری در محورها مشغول فعالیت هستند به طوری که در حال حاضر 4 اکیپ روشنایی در محورها فعال است، محور اراک-تهران توسط 5 خودرو در حال تیغ‌زنی است و تا نوروز تابلوهای محورها 4 بار دیگر شست‌وشو خواهند شد.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در خصوص ارسال فرم‌های اطلاعاتی توسط دستگاه‌های اجرایی به منظور ارسال به سازمان راهداری کشور گفت: متاسفانه هلال‌احمر و دانشگاه علوم‌پزشکی اراک تاکنون اطلاعاتی درخصوص تصادفات، فوتی‌ها و مجروحان و ماموریت‌های خود در سال جاری ارائه نکرده‌اند که باید در این راستا تسریع شود.

    به گزارش ایسنا، در این جلسه 10 مصوبه ششمین جلسه کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد که راهداری، هلا‌ل‌احمر، پلیس و اورژانس نقاطی که خطوط ارتباطی و آنتن تلفن همراه دچار مشکل است را جهت رفع تا نوروز به اداره کل ارتباطات و مخابرات اعلام کنند، همچنین برای باند جنوبی آزادراه ساوه-همدان چاره‌ای اندیشیده شود تا تلفات ناشی از تصادفات کاهش یابد و پیشنهاد شد که در این محور اکیپ‌ و پایگاه امدادی ویژه نوروز مستقر شده و افزایش یابد و به منظور کاهش سرعت در عوارضی دخان ایستگاه‌های تفریحی، گردشگری و نوروزگاه ایجاد شود. 

    به گزارش ایسنا، در این جلسه پلیس راهور، هلال احمر، شهرداری و اداره کل ارتباطات گزارشی از اقدامات خود در آستانه نوروز ارائه کردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو