فونیکسریمکسبهتام

آسیب شناسی صنعت خودرو در نشست های دانشجویی

عصر خودرو- نشست آسیب شناسی صنعت خودرو در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

آسیب شناسی صنعت خودرو در نشست های دانشجویی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، به مناسب روز حمایت از مصرف کننده و باتوجه به بیانیه اخیر رهبر انقلاب و خطاب ایشان به جوانان، تعدادی از دانشجویان عضو بسیج دانشجویی در هشت دانشگاه صنعتی و معتبر شهر تهران سلسله‌جلسات هم اندیشی را در حوزه‌های مختلف صنعتی تشکیل داده‌اند تا با شناسایی گلوگاه‌های اقتصادی و مطالبه دقیق و تخصصی از مسئولاین به روند پیشرفت و رشد اقتصاد در کشور کمک کنند.

    اولین جلسه که با میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف برگزار شد، با محوریت صنعت خودرو بود که این جمع دانشجویی با بررسی وضعیت صنعت خودرو به دنبال راه حلی برای رسیدن به وضعیت مناسب است تا صنعت خودرو که با مشکلات متعددی در این روزها در کشور مواجه است، از قیمت‌های سرسام آور آن گرفته تا کیفیت‌های نازل که باعث شده موج نارضایتی از این صنعت، که جز صنعت‌های پیش برنده اقتصاد یک کشور می‌باشد، در بین مردم ایجاد شود.

    هدف اصلی این جمع دانشجویی مطالبه گری تخصصی است که با استفاده از دانشجویان متخصص به شکل گیری یک سیاست گذاری صحیح در عرصه صنعت خودرو منجر خواهد شد به گونه‌ایی که با برگزاری جلسات متعدد با اساتید و کارشناسان صنعت خودرو و بازدید از کارخانه‌های خودرو و قطعه سازی سعی دارد تا مطالبات خود را نیز ب. وضعیت موجود و واقعیت نیز نزدیک کند.

    جنبش دانشجویی تاکنون عمدتاً تمرکز مطالبات خود را در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی قرار داده و با توجه به این که ما در حال حاضر درگیر جنگ اقتصادی هستیم لازم است که جنبش‌های دانشجویی به طور تخصصی به عرصه مطالب‌گری‌های اقتصادی ورود کنند.

    در ادامه نیز بسیج دانشجویی با همکاری دانشگاه‌ها در دیگر استان‌های کشور به دیگر موضوعات حیاتی که نیاز به بررسی و تحلیل تخصصی دارد مانند، صنعت مسکن، کشاورزی و دیگر صنعت‌هایی که نیاز به بازبینی در ساختار مدیریتی و عملکردی خود دارند، به صورت تخصصی خواهد پرداخت.

    در این نشست هم‌اندیشی مرتضی مصطفوی، کارشناس اقتصاد درباره وضعیت صنعت خودرو در گفتگو با دانشجویان گفت: در آشفته بازاری که در صنعت خودرو شاهد آن هستیم نتیجه سیاست‌های دولت می‌باشد؛ خروجی این ساختار سیاسی باعث شده که ما دچار یک مدیریت ضعیف و سنتی در صنعت خودروی کشور باشیم که خودش را نمی‌تواند با تحولات اقتصادی که رخ می‌دهد هماهنگ کند؛ این شرایط موجب شده است که ما در مواجهه با تحریم‌ها با مشکلات متعدد روبه رو شویم.

    مصطفوی گفت: ما برای خروج از این شرایط و وضعیت نامناسب در صنعت خودرو نیاز به یک انقلاب مدیریتی داریم؛ این انقلاب و تحول از سمت خودروساز نمی‌تواند صورت بگیرد، زیرا خودرو سازهای ما دولتی و تابع منافع سیاسی هستند و علاقه‌ای برای تحول در این ساختار ندارند لذا باتوجه به بیانیه رهبر انقلاب به عنوان گام دوم که از جوانان خواستند که به عرصه‌ای صنعتی، اقتصادی، علمی و دیگر عرصه‌ها ورود کنند، جوانان و دانشجویان می‌توانند خلأ موجود در ساختار مدیریتی صنعت خودرو و دیگر صنعت‌های کشور که به این انقلاب مدیریتی نیاز دارند کمک کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو