فونیکسریمکسبهتام

مرکز آمار ایران خبر داد

افزایش ۹.۳ درصدی سفرها در نوروز ۹۷

عصر خودرو- مرکز آمار ایران اعلام کرد:‌ در بهار سال ١٣٩٧، نزدیک به ١١٣ میلیون سفر انجام شده است که نسبت به بهار ١٣٩٦، ٩,٣ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۹.۳ درصدی سفرها در نوروز ۹۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، مرکز آمار ایران اعلام کرد:‌ در بهار سال ١٣٩٧، نزدیک به ١١٣ میلیون سفر انجام شده است که نسبت به بهار ١٣٩٦، ٩,٣ درصد افزایش داشته است.

    طرح آمارگیری از گردشگران ملی یکی از طرح‌های مرکز آمار ایران است که با هدف تهیه آمار و اطلاعات مربوط به سفرهای گردشگری خانوارهای کشور، برای بررسی‌های اقتصادی و تصمیم‌گیری مدیران و برنامه‌ریزان در حوزه گردشگری، توسط آن مرکز به اجرا در می‌آید.

    در این طرح با مراجعه به خانوارهای نمونه، اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های سفر از جمله تعداد سفر، نوع سفر( با اقامت شبانه و بدون اقامت شبانه)، هدف اصلی سفر، شیوه سفر، نوع اقامتگاه گردشگران، نوع وسیله نقلیه مورد استفاده، تعداد شب اقامت و هزینه‌های سفر و همچنین اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های اجتماعی اعضای خانوار مانند سن، ‌جنس، وضع سواد و وضع اشتغال جمع‌آوری می‌شود.

    نتایج این طرح آماری درفصل بهار سال ١٣٩٧ نشان می‌دهد در فصل بهار سال ١٣٩٧، ٦٩ درصد از حدود ٢٥ میلیون خانوار کشور، حداقل یک سفر داشته‌اند که تعداد خانوارهای سفر رفته نسبت به بهار ١٣٩٦، ١,١ درصد افزایش داشته است.

    در بهار سال ١٣٩٧، نزدیک به ١١٣ میلیون سفر انجام شده است که نسبت به بهار ١٣٩٦، ٩,٣ درصد افزایش داشته است.
    تعداد سفرهای داخلی در فصل بهار، بیش از  ١١٢میلیون سفر بوده که ٤٥ درصد از آن، با اقامت شبانه و ٥٥ درصد بدون اقامت شبانه بوده است.

    ده استان خراسان رضوی، مازندران، تهران، فارس، اصفهان، گیلان، هرمزگان، خوزستان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی مقصد بیشترین سفرهای با اقامت شبانه در فصل بهار ١٣٩٧ بوده‌اند.

    ده استان مازندران، گیلان، کرمانشاه، فارس، خوزستان، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان و خراسان رضوی مقصد بیشترین سفرهای بدون اقامت شبانه در بهار ١٣٩٧ بوده‌اند.

    بیشترین سفرهای با اقامت شبانه در فصل بهار سال ١٣٩٧، با هدف دیدار دوستان و بستگان (٥٩ درصد)، گردش و تفریح (٢٣ درصد)، درمان (٨ درصد) و زیارت (٧ درصد) انجام پذیرفته است. سفرهای با اهداف فوق در مجموع ٩٧ درصد از سفرها را تشکیل داده است. حدود ٣ درصد از سفرها در فصل بهار با اهدافی نظیر آموزش، خرید و کسب و کار انجام شده است.

    در فصل بهار سال ١٣٩٧، ٣٤ درصد از سفرهای بدون اقامت شبانه با هدف گردش و تفریح، ٢٩ درصد با هدف دیدار دوستان و بستگان، ١٩ درصد با هدف درمان و ١۰ درصد با هدف خرید انجام شده است. ٨ درصد سفرهای بدون اقامت شبانه، با اهدافی نظیر آموزش، زیارت و کسب و کار انجام شده است.

    اقامتگاه اصلی مورد استفاده در سفرهای داخلی با اقامت شبانه خانوارها در فصل بهار سال ١٣٩٧، خانه بستگان و آشنایان با ٧٢ درصد، ویلا و آپارتمان اجاره‌ای با ٨ درصد، ویلا و آپارتمان شخصی با ٧ درصد، چادر و کمپ شخصی با ٤ درصد، اقامتگاه عمومی و اقامتگاه سازمانی هر یک با ٣ درصد و سایر اقامتگاه‌ها هم ٣ درصد بوده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو