فونیکسریمکسبهتام

جزییات تحویل ۴۰ لیتر بنزین در هر ۳ ساعت تشریح شد

در خصوص سهمیه نوروزی فعلا تصمیم گیری نشده است

عصر خودرو- معاون وزیر نفت اظهار داشت: تاکنون ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار کارت تحویل داده شده و مابقی پاکت گذاری و تحویل می‌شود که مردم با کارت خودشان سوختگیری کنند و اگر هم کارتشان جا مانده باشد از ظرفیت کارت جایگاهدار استفاده کنند.

در خصوص سهمیه نوروزی فعلا تصمیم گیری نشده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، جلیل سالاری درباره توزیع 40 لیتر بنزین در هر بار سوخت‌گیری اظهار داشت: تمرکز ما این است که به تمام کسانی که دارای خودرو هستند، کارت سوخت تحویل دهیم، اقدامات خوبی در حوزه شخصی سازی انجام شده است.

    وی افزود: تا کنون 3 میلیون و 200 هزار کارت تحویل داده شده و مابقی پاکت گذاری و تحویل می شود که مردم با کارت خودشان سوختگیری کنند و اگر هم کارتشان جا مانده باشد از ظرفیت کارت جایگاهدار استفاده کنند.

    مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی تصریح کرد: در ایام زمستان و روزهای سرد سال سوخترسانی در سطح بالایی انجام شد ما در ابن مدت هم باید روزانه 85 میلیون لیتر نفتگاز و هم 105 میلیون لیتر بنزین را جابجا می کردیم تا در هیچ یک از مجاری عرضه توقف صورت نگیرد.

    وی تاکید کرد: با مجاری عرضه و بخش حمل و نقل همکاری های لازم انجام شد و توانستیم سوخت‌رسانی در ایام زمستان را مدیریت کنیم و به موازات شرکت گاز توزیع سوخت مایع نیز انجام شد.

    سالاری گفت: در زمینه بنزین 40 لیتری محدودیت عرضه مطرح نیست، تنها برخی بر سر این است که در فصول سرد بتوانیم جابجایی سوخت را در همه بخش ها انجام دهیم.

    وی خاطرنشان کرد: فعلا تحویل 40 لیتر بنزین در هر سه ساعت در تهران و کلانشهرها مطرح نیست.

    معاون وزیر نفت در پاسخ به دیگر سوال ایلنا درباره تامین بنزین نوروزی بیان داشت: پیش بینی لازم  در این زمینه انجام شده تا کارت‌هایی که جا مانده به دست مردم برسد.

    وی ادامه داد: نرم افزار دیگری برنامه ریزی کردیم که در بازه زمانی کوتاهی کارت به دست مردم برسد.

    وی تصریح کرد: پیش بینی بازم انجام شده کسانی که فاقد کارت هستند از طریق پلیس +10 درخواست دهند و نرم افزاری هم پیش بینی سده که کارتهای جا مانده به دست مردم برسد.

    سالاری گفت: در بخش جایگاه‌ها نیز شرکتهای پشتیبان هماهنگی لازم را انجام داده اند که در بخش تعمیرات کارتخوان ها دچار مشکل نشوند و مردم براحتی بتوانندسوختگیری کنند.

    وی تاکید کرد: در خصوص تخصیص سهمیه جدید برای ایام نوروز فعلا تصمیم گیری نشده است.

    معاون وزیر نفت درباره تخصیص بنزین به اشخاص به جای خودرو نیز گفت: این پیشنهاد را کمیسیون تلفیق مجلس داده بعد از آن در صحن علنی مطرح خواهد شد و نهایتا در قانون بودجه تعیین تکلیف می‌شود ولی فعلا پیشنهادی در این زمینه به دولت داده نشده است.

    وی درباره مصرف بنزین در ایام نوروز نیز گفت: مصرف بنزین همواره در ایام نوروز و مسافرت متفاوت خواهد بود امسال با توجه به تقارن با ماه رمضان شاید ارقام مصرف متفاوت باشد.

    سالاری رقم کنونی مصرف روزانه بنزین کشور را حدود 103 تا 104 لیتر عنوان کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط