فونیکسریمکسبهتام

استفاده از ظرفیت مردمی در پیشگیری از تصادفات اجتناب ناپذیر است

عصر خودرو- مدیرکل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با ابراز تاسف از میزان فوتی ها سر صحنه تصادف گفت: استفاده از ظرفیت مردمی در پیشگیری از تصادفات اجتناب ناپذیر است.

استفاده از ظرفیت مردمی در پیشگیری از تصادفات اجتناب ناپذیر است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، علیرضا ساوری در نشست با مدیران کل مشارکت های مردمی وزارتخانه ها و دستگاه های کشور افزود: پرونده های ورودی مربوط به تصادف در رتبه چهارم قرار دارد و بیشتر تصادفات به فوت می انجامد.

    وی با تاکید براینکه پیشگیری از تصادفات با استفاده از ظرفیت و مشارکت های مردمی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.، اضافه کرد: 70درصد پرونده های ورودی به قوه قضاییه به عنوان اتهام به این موضوع اختصاص دارد.

    ساوری خاطرنشان کرد: در کشور ما جدای از موضوع تصادف، بیشتر این تصادفات منجر به فوت می شود و آمار افرادی که سر صحنه تصادف جان می سپارند قابل توجه است.

    مدیرکل پیشگیری های وضعی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تصریح کرد: اقدامات در این باره در دو بخش حاکمیتی و مشارکتی انجام می شود که با مشارکت مردم می توان از کاهش وقوع تصادف در سال 98 به ویژه در سفرهای نوروزی جلوگیری کرد.

    * 197، سامانه ای برای اطلاع از تخلف پلیس

    سرهنگ علی اصغر مهری معاون عملیات پلیس راهور ناجا در این نشست مهمترین کاربر ترافیک را شخص راننده عنوان و تصریح کرد: سال گذشته 6 هزار راننده در تصادفات کشته شدند که مجموع تعداد جانباختگان 16 هزار نفر است.

    وی ادامه داد: اگر 50درصد از این راننده ها مقصر بوده باشند، موجب مرگ بیش از 5 هزار نفر هم شده اند.

    سرهنگ مهری خاطرنشان کرد: در سال 96، تعداد 16201 نفر در تصادفات جان باختند که 75درصد در جاده و 25درصد در شهرها بوده و بیشترین تلفات مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است.

    معاون عملیات پلیس راهور ناجا گفت: مسافران از طریق سامانه 110120 می توانند حقوقشان را مطالبه کرده و تخلفات رانندگی را به پلیس اطلاع دهند. همچنین سامانه 197 موضوع نظارت مردم بر رفتار پلیس است که مردم از طریق این سامانه می توانند تخلفات پلیس را گزارش دهند

    تاکید و پیگیری بر آموزش مباحث فرهنگ، آداب، اخلاق و قوانین رانندگی در تمام دستگاه ها، معرفی متخلفین رانندگی توسط بازرسان نامحسوس، مطالبه دادستان ها نسبت به همراه داشتن چهار وسیله ایمنی در خودروها به منظور پیشگیری از تلفات جانی و بالابردن ضریب ایمنی خودروها از خودروسازان و بهره برداری از ظرفیت های مردمی برای پیشگیری از تصادفات از جمله مصوبات این نشست بود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو