فونیکسریمکسبهتام

در آستانه نوروز انجام می‌شود؛

راه‌اندازی ۳ ایستگاه سلامت در جاده‌های قم

آمادگی اورژانس هوایی

عصر خودرو- رئیس اورژانس قم از آمادگی بیش از ۳۵۰ نیروی عملیاتی برای ارائه خدمات امداد و نجات به مسافران نوروزی در قم خبر داد و گفت: ۳ ایستگاه سلامت نیز در جاده‌های قم راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی ۳ ایستگاه سلامت در جاده‌های قم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازمهر ، با نزدیک شدن به عید نوروز سفرهای نوروزی هم آغاز می‌شود و در این ایام جاده‌های کشور با حجم تردد بالایی از خودورهای شخصی و عمومی روبرو می‌شود.

    در این ایام اورژانس، هلال احمر، و دیگر دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌هایی مانند دانشگاه علوم پزشکی و راهداری برای فراهم شدن مسافرت‌هایی ایمن و خاطرات خوش و شیرین برای شهروندان به طور شبانه‌روزی تلاش می‌کنند.

    در ایام تعطیلات که همه ما در کنار خانواده سعی در لذت بردن از این تعطیلات هستیم نیروهای اورژانس 115 در تدارک فراهم کردن بهترین خدمات در طول سفرهای نوروزی و جاده‌های کشور هستند و با توجه به برنامه‌ریزی‌های دقیق این نیروها، و آمادگی نیروی انتظامی و هلال احمر ولی متأسفانه سالانه شاهد حوادث ناگوار و ناخوشایندی هستیم که کام‌ها را تلخ می‌کند.

    تصادف جاده‌ای در صدر تلخی‌های نوروزی است و به رغم هشدارهای پلیس راه و راهوار و حضور به موقع نیروهای اورژانس شاهد صحنه‌های دلخراشی هستیم. طبق مطالعات انجام شده بیش از 60 درصد از تصادفات نوروزی در 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد که انسان عامل بیش از 80 درصد از این اتفاقات ناگوار است.

    استان قم به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و قرار گرفتن در مرکز کشور و شاهراه 17 استان کشور از مسیرهای پر تردد در طول سال به ویژه در ایام نوروز است به ویژه مسیر اتوبان تهران - قم با حجم تردد بسیاری از خودروها و مسافران نوروزی روبرو است که طبق برنامه امسال اورژانس 115 استان قم از 25 اسفندماه تا 17 فروردین ماه طرح سلامت نوروزی را اجرا خواهد کرد.

    خبرنگار مهر برای اطلاع از اجرای طرح سلامت نوروزی در نوروز سال 98 با محمد شهیدی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی قم گفت‌وگویی انجام داده که بدین شرح است.

    درباره طرح سلامت نوروزی اورژانس 115 توضیح دهید؟

    امسال اورژانس 115 استان قم در کنار دستگاه‌هایی مانند پلیس راهور، هلال احمر و پایگاه‌های امداد و نجات آماده اجرای طرح «سلامت نوروزی» است.

    هدف ایجاد ایستگاه‌های سلامت ارائه خدمات غیر فوریت به مسافران و کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها است

    اورژانس سلامت استان قم امسال برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی که در قالب طرح سلامت نوروزی اجرا می‌شود از ساعت 8 صبح روز 25 اسفندماه شروع و تا 17 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت آمادگی لازم در مسیرهای پرتردد استان برای مسافران خدمات امدادی ارائه می‌کند.

    امسال چند دستگاه آمبولانس آماده اجرای طرح سلامت نوروزی هستند؟

    برای نوروز امسال بیش از 350 نیروی عملیاتی و ستادی، 52 دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و موتورلانس و اورژانس هوایی برای اجرای این طرح آمادگی دارند.

    برای کاهش مراجعات غیر ضروری مسافران نوروزی به اورژانس‌های بیمارستانی چه برنامه‌ای دارید؟

    در کنار آماده‌باش ناوگان‌های اورژانس 115 استان قم 3 ایستگاه سلامت در مسیرهای پر تردد مانند اتوبان قم - تهران، اتوبان قم - کاشان و عوارضی قم - تهران راه‌اندازی خواهد شد که این ایستگاه‌ها با هدف ارائه خدمات غیر فوریت است و برای کاهش حجم مراجعات غیرضروری مسافران به اورژانس‌های بیمارستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

    بیمارانی که مشکل جدی ندارند در این ایستگاه‌ها بر اساس موازین علمی تریاژ شده و تحت پایش و در صورت لزوم اقدام درمانی سرپایی قرار می‌گیرند هم‌چنین از دیگر مزیت این ایستگاه‌ها تقویت ناوگان آمبولانسی در جاده‌ها است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط