فونیکسریمکسبهتام

علت اصلی ترافیک شب‌های پایان سال در پایتخت چیست؟

عصر خودرو- یکی از مشکلات روز‌های پایانی سال، ترافیک شریان‌های اصلی شهر می‌باشد که در تمام کشور به یک معضل تبدیل شده است.

علت اصلی ترافیک شب‌های پایان سال در پایتخت چیست؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، نفس‌های سال 97 کم کم به شماره افتاده است و این سال کهنه آخرین نفس‌های خود را می‌کشد. شهر در حال نو شدن است و مردم شهر، در بطن این تحول قرار گرفته اند.
    در کنار نو شدن و به استقبال بهار رفتن، گاهی در شهر با مشکلاتی روبه رو می‌شویم که این مشکلات برای مقطعی شیرینی تحویل سال نو را به کام برخی از افراد تلخ می‌کند.

    یکی از مشکلات روز‌های پایانی سال ترافیک شریان‌های اصلی شهر است که در تمام کشور به یک معضل تبدیل شده است.

    با توجه به تجربیات سال‌های گذشته و شرایط این روز‌های شهر، می‌توان گفت که کشور به "سندروم ترافیک پایانی سال" مبتلا است، که تا به امروز تمهیداتی برای کاهش این ترافیک و مدیریت صحیح آن اندیشده نشده است.

    در کنار تمام تلاش‌های پلیس برای مدیریت برخی از معابر پر تردد شهری باز هم شاهد آن هستیم که در مواردی مدیریت ترافیک برخی از معابر پر تردد از دست پلیس نیز خارج می‌شود.

    در روز‌های پایانی سال شاهد افزایش ساعات کار مراکز خرید در سطح شهر هستیم که این افزایش ساعات کار مراکز تجاری نیز مدیریت مطلوب پلیس را می‌طلبد.

    یکی از تصمیماتی که پلیس راهنمایی و رانندگی، هرساله جهت تسهیل رفت و آمد به مراکز خرید در سطح شهر می‌گیرد، اختصاص دادن برخی از معابر سواره رو به عابران پیاده، کاسبان و دستفروشان است.

    پلیس راهور برای افزایش رفاه حال هموطنان، در روز‌های پایانی سال برخی از خیابان‌های اصلی شهر را بر روی افراد سواره رو می‌بندد و آن مسیر را به دستفروشان و کاسبان و افراد پیاده اختصاص می‌دهد.

    این تصمیم پلیس راهور سبب می‌شود که بارحجم ترافیک معابر مسدود شده، به دیگر خیابان‌های اطراف آن مسیر اضافه شود و شاهد ترافیک سنگین در خیابان‌های مجاور باشیم.

    بستن مسیر سواره رو توسط پلیس راهنمای و رانندگی موجب نارضایتی افراد سواره رو شده است که نارضایتی آن‌ها از حجم بالای ماشین‌های عبوری در برخی از خیابان‌های جایگزین است، که موجب می‌شود آن‌ها گاهی در ترافیک چند ساعته قرار بگیرند.

    از مسیر‌هایی که هرساله بسته می‌شود و حجم ترافیک آن به مسیر‌های همجوار اضافه می‌شود حد فاصل فلکه دوم صادقیه تا پل ستارخان است که موجب می‌شود حجم ترافیک‌های ماشین‌های عبوری از خیابان ستارخان به بلوار محمد علی جناح اضافه شود و شاهد ترافیک سنگین در این مسیر باشیم.

    نارضایتی افراد سواره رو زمانی بیشتر می‌شود که مدیریت برخی خیابان ها از دست پلیس راهنمایی و رانندگی نیز خارج می‌شود.

    پلیس راهنمایی و رانندگی در برخی از مواقع بدون اطلاع قبلی از مسدود شدن برخی معابر به شهرواندان، اقدام به بستن خیابان‌ها می‌کند.

    سرهنگ حسن عابدی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در گفتگویی در توضیح این تصمیم گفت: مشکل اصلی ترافیکی شهر تهران در روز‌های پایانی سال مربوط به دستفروش‌ها می‌شود که در نزدیکی مراکز خرید اقدام به فروش کالا‌های خود می‌کنند.

    سرهنگ عابدی ادامه داد: شب گذشته دستفروش‌ها در نزدیکی مراکز خرید تجریش و هفت حوض و ستارخان اقدام به بستن خیابان کرده بودند که ماموران پلیس راهور در تلاش بودند که بتوانند خودرو‌ها را از میان آن‌ها عبور دهند.

    جانشین رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: اگر دستفروش‌ها در این روز‌ها مشکل ترافیکی ایجاد نکنند شهر تهران باید ترافیکی روانی داشته باشد، اما متاسفانه در روز‌های پایانی سال دسفروش‌ها به مشکل اصلی پلیس راهور تبدیل شده است.

    در پایان ذکر این نکته ضروری است که تا چه زمانی می‌خواهیم هرساله سوء مدیریت‌ها در کنترل شهر در روز‌های پایانی سال را پشت نقاب شادی جامعه در تحویل سال نو قرار دهیم؟

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط