فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا :

مرگ ۷۷ نفر در تصادفات ۳ روز گذشته

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از مرگ ۷۷ نفر در صحنه تصادفات رانندگی طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

مرگ ۷۷ نفر در تصادفات ۳ روز گذشته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سردار کمال هادیانفر در اولین روز از سال جدید در بازدید از قرارگاه نوروزی پلیس راه البرز با بیان این که طی 72 ساعت گذشته 77 نفر در کشور بر اثر حوادث رانندگی در صحنه جان خود را ازدست داده‌اند گفت: همچنین دراین مدت بیش از 1700 نفر مصدوم شدند که به مراکز درمانی منتقل شدند.

    وی اضافه کرد: طبق بیش بینی‌های انجام شده نوروز امسال بیش از 10 درصد افزایش سفرهای برون شهری را متصور هستیم که مسئولیت پلیس در این شرایط بیشتر خواهد بود هرچند که نیروهای پلیس با آمادگی کامل در جاده‌های کشور مشغول خدمت رسانی هستند.

    وی خاطرنشان کرد: براساس آمارها 40 درصد از تصادفات رخ داده در جاده‌های کشور در این مدت مربوط به واژگونی وسیله نقلیه و بیش از 20 درصد مربوط به عدم کنترل وسیله نقلیه از سوی رانندگان و بقیه سایر موارد بوده است.

    هادیان فر افزود: امسال با توجه به اینکه شرایط جوی نامساعد در غرب، شرق و شمال کشور وجود دارد و سطح زمین لغزنده است باعث شده تا تصادفات این چنینی افزایش یابد.

    وی افزود: مسافران حین سفر مدیریت زمان، توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از کمربند ایمنی از سوی تمام سرنشینان خودرو را مدنظر قرارداده تا شاهد کاهش حوادث رانندگی درنوروز امسال باشیم.

    رئیس پلیس راهور کشور گفت: همچنین در نوروز امسال بیش از 10 میلیون همیار پلیس درکشور با پلیس همکاری دارند که این موضوع یکی از مؤثرترین عوامل در کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی است.

    هادیان فر از همیاران پلیس خواست در نقش یک همیار و پلیس یار در خانواده‌های خود عمل کرده و در داخل خودروها تخلفات رانندگی والدین و دیگر اقوام خود را با رعایت ادب و احترام به آنان گوشزد کنند.

    وی همچنین به خانواده‌ها توصیه کرد: از توصیه‌های فرزندان خود استقبال کنند چرا که رفتار والدین مانند یک الگو برای دانش آموزان که سرمایه‌های آینده هستند و نظام مسئولیت پذیری را باید در آینده اجرا کنند، خواهد بود.

    بر اساس اعلام سایت پلیس، رئیس پلیس راهور کشور با بیان این که خواب هیچ جایگزینی ندارد و باید رانندگان در هنگام خواب آلودگی 15 دقیقه کنار جاده توقف کرده و پس از استراحت به مسیر خود ادامه دهند گفت: آمارهای سال گذشته حاکی از آن است که 41 درصد تصادفات فوتی مربوط به خستگی و خواب آلودگی رانندگان بود که امیدواریم در سال جدید با رعایت این مهم تصادفات کاهش یابد.

    به گفته وی، روزانه به طور متوسط بیش از 250 هزار وسیله نقلیه از آزادراه‌ها و جاده کرج -چالوس در محدوده این استان عبور می‌کنند که در روزهای تعطیل این رقم به چند برابر افزایش می‌یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو