فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا «۳۱۶۳»

رکوردزنی تنفس هوای پاک و سالم در تهران

عصر خودرو- هوای پایتخت طی سال ۹۷ با ۳۰۶ روز هوای مطلوب رکورد زد.

رکوردزنی تنفس هوای پاک و سالم در تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، کیفیت هوای تهران طی سال 97 با 28 روز هوای پاک و 278 روز هوای سالم رکورد زد.

    بر اساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران پایتخت‌نشینان سال گذشته 306 روز هوای مطلوب تنفس کردند که این آمار طی 7 سال اخیر بی سابقه است همچنین هوای پایتخت طی سالی که گذشت 59 روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود و خوشبختانه هیچ روزی در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار نگرفت.

    آمار کیفیت هوای تهران در سال 96 نشان می‌دهد که در این سال تهرانی‌ها 100 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 8 روز هوای ناسالم برای همه گروه‌ها داشتند و تنها در 257 روز از این سال مطلوب تنفس کردند.

    کیفیت هوای تهران در سال 95 نیز به ترتیب 16 روز پاک، 260 روز سالم، 80 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 9 روز ناسالم برای همه گروه‌ها بود.

    21 روز هوای پاک و 233 روز هوای سالم سهم تهرانی‌ها از هوای سال 94 بود. متاسفانه در این سال کیفیت هوای تهران تهران یک روز بسیار ناسالم، 5 روز ناسالم برای همه گروه‌ها و 105 روز ناسالم برای گروه‌های حساس را نیز تجربه کرد.

    بر اساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی سال 93 در مجموع 249 روز در شرایط مطلوب و 116 روز در شرایط نامطلوب قرار داشت همچنین کیفیت هوای تهران در حدود نیمی از روزهای سال 92 در شرایط نامطلوب بود. در این سال کیفیت هوای پایتخت تنها 3 روز پاک و 202 روز در شرایط سالم قرار داشت.

    در این بین اما می‌توان گفت که سال 90 هوای تهران در بدترین وضعیت ممکن قرار داشت چرا که در این سال هوای پایتخت سه روز در شرایط بسیار ناسالم، 7 روز در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها و 208 روز ناسالم برای گروه‌های حساس بود. در این سال پایتخت‌نشینان فقط 147 روز هوای مطلوب تنفس کردند.

    گرچه باد و باران، سال گذشته به کمک نفس‌ تهرانی‌ها آمد اما شاید بتوان برخی سیاست‌های کنترلی آلودگی هوا از جمله سختگیرانه‌تر شدن قانون معاینه فنی و بهبود کیفیت سوخت را از جمله عوامل موثر در بهبود کیفیت هوای تهران دانست. هر چند که امیدوار بودیم سال 98 هوای به مراتب مطلوب‌تری در پایتخت تنفس کنیم اما برخی تصمیم‌گیری‌های مدیران شهری و دولت مردان، امید به بهتر شدن کیفیت هوا را کمرنگ کرد. از جمله این تصمیم‌گیری‌ها می‌توان به مخالفت اعضای شورای شهر با خرید فیلتر دوده اتوبوس، رای هیات دولت برای به تعویق افتادن اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده و رای مثبت شورای شهر تهران به ساخت و ساز در ریه‌های تنفسی شهر اشاره کرد. باید دید که تصمیم‌های این چنینی چه تاثیری بر کیفیت هوای تهران 98 دارند و آیا روند بهبود هوای این کلان شهر متوقف می‌شود و دود سیاستگذاری‌های سوال برانگیز به چشم مردم می‌رود یا خیر؟


     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو