فونیکسریمکسبهتام

شهروندان تهرانی وضعیت ترافیک را در لحظه می‌بینند

عصر خودرو- سرویس‌های جدیدی به سامانه تهران من اضافه شده که نیاز شهروندان به مراجعه به سایت‌ها و سازمان‌های مختلف را برطرف کرده است و می‌توانند وضعیت ترافیک را در لحظه ببینند.

شهروندان تهرانی وضعیت ترافیک را در لحظه می‌بینند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شهرنوشت، شاید زمانی شهروندان تهرانی فکرش را هم نمی‌کردند روزی بتوانند با سر زدن به یک سایت، خیلی از خدمات شهرداری را دریافت کنند. اما حالا به همت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه «تهران من» و باز کردن یک حساب شهروندی از امکانات و خدمات شهرداری تهران استفاده کنند.

    پیش از این اما، تهرانی‌ها برای هر خدمت شهرداری باید به سایت یا مکان‌های مختلف مراجعه می‌کردند و برای هر کدام نام کاربری و رمز عبور جداگانه‌ای داشتند، اما امروز با یک حساب شهروندی می‌توانند به خیلی از خدمات دسترسی داشته باشند. شارژ حساب شهروندی، رزرو طرح ترافیک، پرداخت هزینه پارکومتر، استعلام وضعیت ملک، پیگیری پرونده شهرسازی و ثبت و پیگیری پیام 137 بخشی از این خدمات هستند که در سامانه تهران من به شهروندان ارایه می‌شود.

    یکی از جالب‌ترین و تازه‌ترین خدمتی که این سامانه ارایه کرده،دیدن وضعیت ترافیک سطح شهر تهران را به صورت زنده و با دوربین‌های معابر است. دوربین‌های شیخ بهایی، پل طبیعت و میدان آزادی هم اکنون به صورت زنده برای شهروندان ترافیک را گزارش می‌کند.

    اواخر سال 1396 بود که سامانه تهران من به آدرس اینترنتی my.tehran.ir رونمایی شد و نخستین خدمتی که ارایه کرد خرید طرح ترافیک جدید بود.

    آن‌طور که سینا علی‌محمدی، مدیرکل روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران هم به شهرنوشت گفته است: «مهم‌ترین خدمتی که سامانه تهران من در آغاز کار ارایه کرد طرح ترافیک جدید بود. اما چشم انداز «تهران من» این نبود که فقط برای خرید و ثبت طرح ترافیک باشد. از همان ابتدا در شهرداری تهران تاکید بر این بود که شهروندان بتوانند در فضایی مناسب و قابل دسترس هر آنچه که مرتبط با شهرداری است را از یک سامانه دریافت کنند.»

    به گفته او «اوخر اسفند پارسال بود که صفحه «تهران من» به روز و به اصطلاح کاربرپسندتر شد. خدماتی مانند پرونده های شهرسازی، خرید بلیت مترو و خدمات دیگری به این سامانه اضافه شد و قرار است در آینده خدمات دیگری هم در آن بارگذاری شود.»

    علی‌محمدی درباره برخی تاخیرها در اعلام و اعمال جریمه‌های طرح ترافیک هم می‌گوید: «فرایند پالایش و پردازش جریمه‌های کمی زمان‌بر است. چرا که حجم تصاویر دوربین‌های ترافیکی که ارسال می‌شود زیاد است و امکان گزارش آنلاین و در لحظه به شهروندان، به دلیل اینکه می خواهیم خطاها به حداقل برسد، وجود ندارد.»

    محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری ارتباطات و اطلاعات شهرداری تهران، هم در اسفند سال 1396 گفته بود: «به زودی برای استفاده از طرح ترافیک، بلیت مترو، اتوبوس و پارکومترها حساب شهروندی راه‌اندازی می‌شود و پروفایل‌ شهروندان در آن تکمیل خواهد شد تا نسبت به ارائه‌ سرویس‌ و خدمات مناسب اقدام شود.»

    اضافه شدن سرویس‌های پر کاربرد به سامانه «تهران من» سبب شده تا دیگر از پراکندگی و جزیره‌ای بودن خدمات شهرداری و هر آنچه که نیاز شهروندان را تامین می‌کند، خبری نباشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو