فونیکسریمکسبهتام

با موضوع سهمیه سوخت کامیون ها

مذاکره کامیون داران دماوندی با فرماندار

رانندگان قانع شدند

عصر خودرو- کامیون داران دماوندی که به میزان سهمیه سوخت خود معترض بودند، پس از برگزاری جلسه و مذاکره با نماینده دولت در این شهرستان قانع شدند.

مذاکره کامیون داران دماوندی با فرماندار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  گلایه‌های کامیون داران دماوندی و اعتراض آنها به میزان سهمیه سوخت در حالی به یکی از خبرهای پربحث دماوند تبدیل شده است که روز گذشته به فرمانداری دماوند رفته و مشکلات خود را با نماینده عالی دولت در این شهرستان مطرح کردند، تا بتوانند راه حلی برای آنچه آنها «عدم تخصیص صحیح سوخت» می‌نامند، پیدا کنند.

    یکی از کامیون داران معترض در این خصوص  گفت: سهمیه سوخت ما کاهش پیدا کرده و این کاهش سبب تحمیل هزینه‌های فراوان به ما شده است.

    وی همچنین روال سوخت رسانی به خودروهای سنگین را مورد انتقاد قرار داد و افزود: ما از این راه کسب درآمد کرده و زندگی خود را می‌گذرانیم و از مسئولین تقاضا داریم، تا سهمیه سوخت به ما اختصاص دهند.

    کامیون دار دیگری که از روال سوخت رسانی به خودروهای سنگین بسیار ناراحت بود، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز صنف کامیون داران با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و در این شرایط که اوضاع اقتصادی بسیار سختی در کشور حاکم است، کاهش سهمیه سوخت را نمی‌توانیم تحمل کنیم.

    هر روز شاهد افزایش هزینه‌هایمان هستیم

    پای درد دل‌های هر کامیون داری می‌نشستیم، از کم بودن کرایه‌ها و شیوه غیرمنصفانه تعیین آن، کم بودن سهمیه سوخت و ایجاد شیوه‌ای منسجم و یکپارچه برای تعیین کرایه خودنمایی می‌کرد.

    کامیون دار دیگری به خبرنگار مهر گفت: متأسفانه هر روز شاهد رشد هزینه‌ها در مقابل درآمدمان هستیم.

    وی افزود: ما از مسئولین تقاضا داریم، تا به خواسته‌های ما اهمیت دهند، این شیوه تخصیص سوخت هرگز نمی‌تواند، نیاز ما را برطرف کند و باید فکری اساسی برای آن شود.

    برگزاری جلسه با نمایندگان کامیون داران

    فرماندار دماوند اما  در این خصوص اظهار داشت: برای بررسی مشکل کامیون داران جلسه‌ای با حضور 3 نفر از نمایندگان این صنف، نماینده شهرداری‌ها و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد.

    مجید صفری با بیان اینکه لزوم افزایش سهمیه سوخت و یا تخصیص سوخت آزاد به کامیون داران را از مهم‌ترین موارد مطرح شده در جلسه دانست و گفت: سامانه «بار برگ» از اواخر سال گذشته به منظور پایش و پیمایش سوخت و جلوگیری از قاچاق سوخت فعالیت خود را آغاز کرده است و از کامیون داران خواستیم، حداکثر تا 15 اردیبهشت امسال با مراجعه به دفاتر پلیس +10 در این سامانه ثبت نام کنند.

    وی از امکان تخصیص سوخت به رانندگان در این سامانه برحسب ثبت مبدأ، مقصد و وزن بار به صورت ماهانه در سامانه «بار برگ» خبر داد و افزود: در صورت عدم ثبت در این سامانه، ماهانه 20 درصد از سهمیه سوخت کم خواهد شد.

    صفری اضافه کرد: سهمیه هر ناوگان سنگین درون شهری بر اساس «بار برگ» تعلق می‌گیرد و لذا ثبت نام در این سامانه می‌تواند، مشکل کامیون داران را حل کند.

    گویا جلساتی که با نمایندگان کامیون داران دماوندی گذاشته شده توانسته است، تا حدودی رضایت آنها را جلب کرده و به اعتراضشان پایان دهد.

    به نظر می‌رسد، حل مشکل اصناف مختلف و بررسی مطالبات به حق و طبیعی آنها می‌تواند در دل گرمی این افراد و نیز کاهش التهابات ناشی از مطالبات صنفی مؤثر باشد.

    این قشر زحمتکش پیش از این نیز به بی توجهی به استهلاک بالای لاستیک اعتراض داشت، که تا حدود زیادی این معضل مدیریت و مشکل رفع شد، حال این بار اعتراضات کامیون داران در دماوند به سهمیه سوخت است، که امیدواریم با تدبیر مسئولان این نیاز کامیون داران تأمین و رضایت آنها فراهم شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو