فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

بازگشایی محورهای شریانی و ترانزیتی کشور تا ۲ هفته آینده

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که حدود ۱۲۰۰۰ ماشین راهداری در کشور داریم که ۱۰۰۰ دستگاه از آنها در سه استان سیل‌زده خدمات‌رسانی می‌کنند، گفت: مهم‌ترین هدف ما بازگشایی محورهای شریانی و ترانزیتی کشور در اسرع وقت است.

بازگشایی محورهای شریانی و ترانزیتی کشور تا ۲ هفته آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، عبدالهاشم حسن نیا با اشاره به این‌که در حال حاضر یکی از مشکلات ما در مناطق سیل‌زده انسداد برخی محورهای شریانی و ترانزیتی کشور است، اظهار کرد: پلدختر - خرم آباد، اهواز- آبادان، قسمتی از محور اندیمشک-اهواز، فردوس-دیهوک-راور-کرمان و کرمان-نهبندان محورهای شریانی مسدود کشور هستند.

    وی با بیان این‌که محور فردوس-دیهوک-راور-کرمان تا دو هفته آینده بازگشایی می‌شود، افزود: در این محورهای یاد شده به شدت درگیر هستیم تا بتوانیم آنها را با توجه به این‌که برخی ترانزیتی هستند را هرچه سریع‌تر بازگشایی کنیم.

    وی با تاکید بر این‌که محورهای خوزستان پس از فروکش کردن آب بازسازی و بهسازی‌های لازم را انجام می‌دهیم، یادآور شد: در بخش‌های مختلف محورهای خرم آباد،‌ پلدختر و ایلام در حال نصب پل‌های بزرگ به صورت موقتی هستیم تا بتوانیم تردد را برقرار کنیم.

    رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه با اعلام این‌که سیل به حدود 14500 کیلومتر راه و 10 هزار پل خسارت وارد کرده است، گفت: از سوی دیگر از مجموع 315 محور شریانی و غیرشریانی مسدود 293 محور با تلاش راهداران بازگشایی شده است. در حال حاضرحدود 1000 دستگاه ماشین آلات با همکاری بخش خصوصی در استان‌های لرستان، خوزستان و ایلام درگیر کمک‌رسانی هستند.

    حسن‌نیا همچنین با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص بارش باران و برف در برخی استان‌های کشور، افزود: در مجموع حدود 12000 ماشین‌آلات راهداری در کشور داریم که در سراسر کشور آماده خدمات‌رسانی به خصوص در محورهایی موصلاتی استان‌هایی هستند که قرار است طی روزهای آینده در آنها بارندگی صورت گیرد.

     

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط