فونیکسریمکسبهتام

اجرای وعده رایگان بودن دوچرخه‌های اشتراکی از زبان شهردار تهران

عصر خودرو- شهردار تهران گفت: اپلیکشن دوچرخه‌های اشتراکی بخشی از سرمایه‌اش را در اختیار استفاده کنندگان قرار می‌دهد و طبیعی است که بخواهد پولی مسدود کند اما این منافاتی با رایگان بودن استفاده در روزهای سه شنبه ندارد.

اجرای وعده رایگان بودن دوچرخه‌های اشتراکی از زبان شهردار تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی معماری و منظر در پاسخ به خبرنگار فارس درباره اینکه شما هفته گذشته پیشنهاد رایگان بودن استفاده از اپلیکیشن بی دود مربوط به دوچرخه های اشتراکی را دادید اما باید برای استفاده از این نرم افزار پولی را مسدود کرد و عملا رایگان بودن آن به زیر سوال می رودT گفت: این در تمام دنیا مرسوم است که وقتی یک اپلیکیشن سرمایه اش را در اختیار شما می گذارد از شما پولی به عنوان سپرده اخذ کند.

    وی افزود دوچرخه‌های استفاده شده در این طرح ارزش ریالی دارد و دایم توسط جی‌پی‌ای کنترل می شود و طبیعی است این فرایند هزینه‌بردار باشد.

    حناچی گفت این موضوع با رایگان بودن استفاده از این دوچرخه‌ها در روزهای سه شنبه منافاتی ندارد و امری طبیعی تلقی می شود.

    شهردار تهران هفته گذشته اعلام کرد که تهرانی ها در روز سه شنبه می‌توانند به صورت رایگان از اپلیکیشن دوچرخه‌های اشتراکی استفاده کنند اما استفاده از این سرویس مستلزم مسدود کردن رقمی در حدود 160 تا 190 هزار تومان است.

    وی در پاسخ به این موضوع که چه اصراری بر حفظ بناهای تاریخی وجود دارد گفت: ما بناهایی داریم که اینها واجد ارزشهایی هستند که موظف به حفظ این ارزشها هستیم اما شاید همه این بناها قدمت تاریخی هم نداشته باشد.

    حناچی گفت: برای مثال ما در شهر تهران مکان هایی داریم که یادآور یک خاطره است مثل محل شهادت شهید اندرزگو که باید حفظ شود.

    شهردار تهران گفت: هستند بناها و‌ مکان‌هایی که مدرن تلقی می شوند اما واجد ارزش هستند و باید حفظ شوند.

    وی در خصوص منظر شهر تهران هم گفت: منظر شهر تهران باید به گونه ای باشد که هویت ما را تداعی کند. ارزشهای بی بدیل این شهر تاریخی به بالندگی این شهر کمک میکند.

    حناچی همچنین در بحث ایرانی اسلامی بودن معماری در ایران و تهران گفت: قدم اول در رسیدن به معماری اسلامی ایرانی این است که آن چیزی که منتسب به این دوران است حفظ شود.

    شهردار تهران گفت: نکته دوم توجه به ساخت و سازهای جدید است که گامهایی در این خصوص برداشته شده است اما یادمان باشد که خواست مردم و اقتصاد در این امر نقش دارد.

    وی در خصوص توسعه دانشگاه تهران هم گفت: ساختمانهای قبلی آنقدر واجد ارزش هستند که می شود ثبت جهانی شود اما بحث اصلی توسعه اطراف دانشگاه است. این طرح با وقفه های اقتصادی مواجه شده است که امیدواریم با تلاش دانشگاه این موضوع مرتفع شود.

    حناچی در پاسخ به این موضوع که کلانتری نامه زده است و از اقدامات شما در کاهش آلودگی هوا تشکر کرده اما ما شنیده ایم که خودروهای حمل زباله به معاینه فنی نمی‌روند گفت: این خبر صحت ندارد و من پیگیری کردم و به همه دستگاه ها نوشته ایم که ماشین های سنگین باید به معاینه فنی بروند.

    شهردار تهران گفت: در تهران نقش ماشین های سنگین در آلودگی هوا بسیار زیاد است برای مثال ما آمارهایی داریم که نشان می دهد زمان تردد خودروهای سنگین در شهر آلودگی هوا به شکل معناداری افزایش می یابد.

    وی گفت: علت اینکه توانسته ایم آلودگی را کاهش بدهیم اولینش موهبت الهی بوده است برای بارش باران اما نکته بعدی این بوده است که ما در برابر امر معاینه فنی ایستاده ایم و باید با جدیت بیشتری انجام شود. که این کار میسر نیست بجز با هماهنگی راهور ناجا که من همین جا از این دوستان تشکر میکنم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط