فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه حمل ونقل عمومی تهران ار امروز بدون اعلام رسمی

عصر خودرو- مدت‌هاست که بحث افزایش کرایه حمل ونقل عمومی مطرح است اما با وجود گذشت یک ماه از سال هنوز این مهم محقق نشده بود،‌ اعضای شورای شهر در جلسات پایانی سال گذشته طی مصوبه ای اعلام کردند که میزان افزایش نرخ کرایه های حمل ونقل عمومی متناسب با نرخ تورم خواهد بود اما از آنجایی که سال گذشته هیات دولت تصویب کرده بود که هرگونه افزایش قیمت در بهای خدمات می بایست به اطلاع دولت برسد،پروسه افزایش نرخ کرایه ها طولانی شد.

افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه حمل ونقل عمومی تهران ار امروز بدون اعلام رسمی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، ابهام در سرانجام افزایش یا عدم افزایش نرخ کرایه ها، چنان شدت گرفت که اعضای شورای شهر از حناچی شهردار تهران خواستند که از حضورش در جلسات هیات دولت استفاده کند و این مسئله را در آنجا به اطلاع رئیس جمهور رسانده و کسب تکلیف کند و قرار هم بود عصر روز گذشته در جلسه هیات دولت این موضوع رسیدگی  و نهایی شود.

    صبح امروز شهروندان مترو سوار از طریق بلندگوهای ایستگاه‌ها متوجه افزایش قیمت بلیت شدند، و اتوبوس سواران نیز در زمان ارائه کارت و یا پول متوجه افزایش قیمت کرایه شدند که این مسئله نشان داد که موضوع کرایه حمل و نقل علمی در جلسه روز گذشته هیات دولت به نتیجه رسیده بود.

      پیگیری های خبرنگار ما نشان داد که شب گذشته مسئولان از این افزایش نرخ مطلع و از صبح امروز نیز این افزایش نرخ بدون آنکه به صورت رسمی اعلام و اطلاع‌رسانی عمومی شود، اعمال شد بگونه ای که  فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد نرخ بلیت مترو اظهار داشت: پیرو مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر افزایش قیمت بلیت مترو از امروز شاهد افزایش قیمت بلیت هستیم.

    وی گفت: از صبح امروز (دوشنبه) نهم اردیبهشت ماه بلیت متروی تهران با 20 درصد افزایش به فروش می‌رسد.

    برهمین اساس بلیت مترو با قیمت پایه هزار تومانی  از صبح امروز به 1200 تومان افزایش می یابد و بسته به میزان سفر شهروندان در مقصد و با زدن مجدد کارت بلیت مبلغ نهایی سفر کسر خواهد شد.

    همچنین پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: از صبح امروز در نرخ کرایه اتوبوس نیز شاهد اعمال افزایش 20 درصدی هستیم البته شهروندانی که از کارت بلیت استفاده می کنند از تخفیف هزینه سفر بهره مند می شوند.

    البته علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیز  در گفت وگو با ایسنا، در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی با بیان اینکه افزایش قیمت کرایه تاکسی در صورت نصب برچسب قیمت امکان پذیر است، افزود: به صورت یکپارچه نصب برچسب در داخل تاکسی‌ها و تعویض تابلوهای قیمت ایستگاه‌ها در حال انجام است.

    وی با بیان اینکه از ساعت 24 امشب نیز سامانه پرداخت الکترونیک به روز رسانی می‌شود، افزود:  براساس هماهنگی‌های انجام شده، تمامی رانندگان اطلاع دارند که برچسب‌های جدید قیمت را از چه مکانی تحویل بگیرند چراکه برچسب‌های قیمتی جدید متقاوت است و مسافران می‌توانند،  با اسکن کد تصویری برچسب،  به پرونده راننده دست یابند.

    اگرچه افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی پس از تایید دولت و در ساعات پایانی روز گذشته نهایی شد اما انتظار می‌رود مسئولان شهری پیش از اعمال فوری و سریع نرخ‌های جدید، به صورت رسمی اعلام عمومی‌کردند تا شهروندان در ایستگاه های مترو و اتوبوس با افزایش نرخ‌ها شوکه نشوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو