فونیکسریمکسبهتام

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها خبر داد

بهره‌برداری از ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در سال‌جاری

عصر خودرو- معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ۳۰۰ کیلومتر آزادراه امسال آماده بهره‌برداری می‌شود و عملیات اجرایی ۵۰۰ کیلومتر آزادراه جدید نیز آغاز خواهد شد.

بهره‌برداری از ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در سال‌جاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  میزان، سید حسین میرشفیع سال جاری را در توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور دوران طلایی توسعه آزادراه‌های کشور نامید و گفت: سال جاری با بهره‌برداری از منطقه یک آزادراه تهران - شمال به طول 32 کیلومتر، آزادراه همت - کرج به طول 9 کیلومتر و آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول 158 کیلومتر و قطعات دو و سه و چهار آزادراه اراک - خرم آباد به طول 67 کیلومترگام مهمی در ساماندهی ترافیک پایتخت برداشته و گلوگاه‌های مهم ترافیکی دو استان پرجمعیت تهران و البرز رفع خواهد شد.
    وی افزود: کنارگذر شرق اصفهان به طول 63 کیلومتر، قطعه چهار آزادراه تبریز- ارومیه به طول 35 کیلومتر و آزادراه اصفهان- شیراز به طول 223 کیلومتر دیگر آزادراه‌های کشور هستند که عملیات اجرایی آن‌ها طی سالجاری تکمیل خواهد شد.

    میرشفیع توسعه شبکه آزادراهی را به دلیل امنیت، سرعت و استاندارد در طراحی و اجرا بهترین گزینه حمل‌ونقل کالا در کشور دانست و عنوان کرد: در راستای بهبود شرایط راه‌های کشور و افزایش ایمنی در سال جاری عملیات اجرایی چند آزادراه دیگر در محور‌های مواصلاتی مهم کشور آغاز خواهد شد.

    معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها ادامه داد: قطعه سه آزادراه مرند ـ بازرگان، بخشی از آزادراه ارومیه ـ تبریز، آزادراه مهریز ـ اردکان، کنارگذر یزد، بخشی از کمربندی قم و کنارگذر آبادان ـ خرمشهر آزادراه‌هایی هستند که عملیات اجرایی آن‌ها در سالجاری آغاز خواهد شد.

    وی همچنین تکمیل آزادراه‌های حرم تا حرم، مشهد ـ باغچه، کرمانشاه ـ حمیل و کنارگذر اراک را بخش دیگری از برنامه‌ها در این حوزه معرفی کرد.

    میرشفیع با تاکید بر پیش بینی روش‌های تامین مالی مناسب در بودجه سال جاری گفت: پروژه‌های مذکور ردیف اعتباری مصوب دارند، اما با توجه به پایین بودن رقم بودجه در پروژه‌های آزادراهی و تمرکز بر اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت که آن هم محدودیت دارد و باید بر اساس ابلاغ سازمان برنامه و بودجه به پروژه‌های تزریق شود، لازم است روش‌های تامین سرمایه جدیدی برای پروژه‌های آزادراهی پیش بینی شود که خوشبختانه امسال این اتفاق افتاده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو