فونیکسریمکسبهتام

رشد ۲۸ درصدی ترانزیت خودرو در بندرلنگه

عصر خودرو- ‌مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از افزایش ۵۵ درصد صادرات کالاهای غیرنفتی و رشد ۲۸ درصدی ترانزیت خودرو در این بندر و بنادر تابعه آن طی نخستین ماه بهار سال ۹۸ خبر داد.

رشد ۲۸ درصدی ترانزیت خودرو در بندرلنگه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، قاسم عسکری نسب با ارائه گزارشی از عملکرد یک‌ماهه بندرلنگه و بنادر تابعه آن در سال 98 که بنام "رونق تولید" نام‌گذاری شده، اظهار کرد: طی یک ماه فروردین، در مجموع یک میلیون و 267 هزار و 971 تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندرلنگه و بنادر تابعه آن در منطقه غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته، رشد 71 درصدی به ثبت رسید.

    وی افزود: از این میزان، یک میلیون و 150 هزار تن به جابجایی فرآورده‌های نفتی و 117 هزار و 890 تن به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است که به ترتیب رشد 76 درصدی و 28 درصدی در این دو بخش از عملیات بندری را شاهد بودیم.

    مدیر بنادر و دریانوردی لنگه تصریح کرد: از مجموع عملیات انجام شده در بنادر غرب هرمزگان، با جابجایی بیش از 90 هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی، بندرلنگه رشد 39 درصدی را در نخستین ماه بهاری امسال تجربه کرد.

    عسکری نسب حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان را 61 هزار و 799 تن عنوان کرد و گفت: این رقم در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته، افزایش 55 درصدی داشته است.

    وی خاطرنشان کرد: بندرلنگه و بنادر تابعه آن، زیرساخت‌های مناسبی در زمینه صادرات انواع کالاها از جمله مصالح ساختمانی، کانتینرهای یخچالی و محموله‌های مواد معدنی داراست و آماده خدمات‌رسانی به تجار و سرمایه‌گذاران در زمینه صادرات کالاست.

    عسکری نسب حجم واردات غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان را یک هزار و 804 تن اعلام کرد و افزود: این رقم در هم‌سنجی نسبت مدت مشابه سال گذشته، کاهش 67 درصدی داشته است.

    وی اظهار کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (عمدتاً خودرو) به 24 هزار و 603 تن رسید که نشانگر رشد 30 درصدی در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته است.

    مدیر بنادر و دریانوردی لنگه ضمن اشاره به جابجایی 119 هزار و 92 دستگاه خودروی ترانزیتی طی فروردین‌ماه سال جاری، از رشد 28 درصدی این بخش از فعالیت‌های بندری خبر داد و گفت: بندرلنگه در زمینه ترانزیت خودرو جایگاه نخست را در سطح بنادر کشور به خود اختصاص داده است.

    وی در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده‌های نفتی را 394 هزار و 652 تن دانست و عنوان کرد: طی این مدت، 755 هزار و 422 تن ازاین‌گونه محموله‌های تجاری، به‌صورت رویه کابوتاژ (حمل‌ونقل ساحلی) جابجا شد که رشد 336 درصدی داشته است.

    این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی ماه نخست امسال تعداد 470 نفر مسافر در مسیرهای دریایی بین‌المللی بین بندرلنگه و امارات متحده عربی و همچنین 16 هزار و 217 نفر در مسیرهای داخلی به مقصد جزایر کیش و ابوموسی ترابری شدند.

    عسکری نسب در پایان با اشاره به تردد دو هزار و 388 فروند شناور به بندرلنگه و بنادر تابعه آن طی ماه نخست سال جاری، گفت: از این تعداد، 138 فروند شناور، بالای هزار تن و دو هزار و 250 فروند نیز زیر هزار تن ظرفیت داشته‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو