فونیکسریمکسبهتام

در سه ماهه نخست امسال؛

۸۵۰۰ خودرو از بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد

عصر خودرو- مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: هشت هزار و ۵۰۰ خودرو در سه ماهه نخست امسال بدون هیچگونه سانحه و خسارتی از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه ترانزیت شده است.

۸۵۰۰ خودرو از بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، قاسم عسکری نسب روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در ایران و چهار راهی امن برای ترابری دریایی و زمینی به کشور های آسیای میانه محسوب می‌شود.

    وی بیان داشت: در دوره زمانی یادشده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که بیشتر آن محموله خودرو است) به 17 هزار و 982 تن رسید که 9 هزار و 650 تن از اینگونه کالاها در بندرلنگه و بنادر تابعه آن وارد شده است.

    تخلیه و بارگیری 956 هزار تن کالا در بنادرغرب هرمزگان
    مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهارکرد: از ابتدای سالجاری تا ابتدای تیرماه امسال، در مجموع 956 هزار تن انواع کالا در بندرلنگه و بنادر تابعه آن تخلیه وبارگیری شد.
    عسکری نسب ادامه داد: 469 هزار و 559 تن از این کالاها با افزایش چهار درصدی مربوط به کالاهای غیرنفتی و 486 هزار و 460 تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.
    وی با اشاره به صادرات 233 هزار و 665 تن کالای غیرنفتی با افزایش 19 درصدی در بنادر غرب هرمزگان گفت: از این میزان، سهم بندرلنگه در صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام 42 هزار و 786 تن بوده است.

    پهلوگیری 1485 فروند شناور در بنادرغرب هرمزگان
    وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را یک هزار و 485 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ظرفیت بارگیری 193 فروند شناور بالای هزار تن و 2 هزار و 774 فروند از شناورهای پهلو گرفته زیر هزار تن بوده است.
    اداره بنادر و دریانوردی لنگه به عنوان مرکز مدیریت بنادرغرب استان هرمزگان با راهبری هفت بندر تجاری و مسافری( از انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر)، 575 کیلومتر نوار ساحلی خلیج فارس را تحت نظارت حوزه جغرافیایی خود دارد و علاوه بر ترابری مسافر و ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کابوتاژ را پشتیبانی می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو