فونیکسریمکسبهتام

آخرین وضعیت راه‌های تخریب شده بر اثر سیل

بزرگترین محور شریانی کشور هنوز بسته است

عصر خودرو- حس نیا گفت: محور خرم‌آباد-پلدختر هنوز بسته است و برای مسیرهای ترانزیتی راه های جایگزین در نظر گرفته ایم.

آخرین وضعیت راه‌های تخریب شده بر اثر سیل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  عبد الهاشم حسن نیا مدیر عامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به اینکه خرم‌آباد-پلدختر بعنوان بزرگترین محور شریانی کشور هنوز بسته است، گفت: به دلیل آنکه بعضی از مسیر‌های مسدود شده ترانزیتی است مسیر‌های جایگزین را برای تردد کامیون‌ها در نظر گرفته‌ایم و ما به زودی اقدامات لازم را برای بازسازی این مسیر‌ها آغاز خواهیم کرد.
    وی توضیح داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بلافاصله بعد از فروکش کردن سیل بازسازی مسیر‌های اصلی و شریانی را آغاز کرده و این در حالی است که بسیاری از راه‌های تخریب شده مربوط به راه‌های روستایی، فرعی، پل و تونل است که بازسازی آن‌ها بسیار زمان‌بر است.

    حسن‌نیا یادآوری کرد: 40 کیلومتر از راه‌های تخریب شده امکان بازسازی ندارند و ما باید راه‌های جایگزینی را برای تردد راحت‌تر مردم در نظر بگیریم که این خود کار بسیار دشوار و هزینه‌بری است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برخی از پل‌های تخریب شده بر اثر سیل دارای دهانه کوچکی بودند گفت: دهانه این پل‌ها 50 متر بود که توان تحمل سیل را نداشت بنابراین ما برای پل‌های موقتی دهانه‌های 70 تا 80 متری را در نظر گرفته‌ایم.

    وی اظهار کرد: آغاز بازسازی‌های کامل و گسترده نیازمند تأمین اعتبار بسیار زیادی است که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم را برای این مناطق در نظر بگیرد.

    حسن‌نیا به سیل شب گذشته در استان خراسان شمالی هم اشاره کرد و گفت: در استان خراسان شمالی در محدوده جرگلان از بخش‌های شهرستان راز،  آسیب هایی را متحمل شده ایم، بطوریکه دو نقطه از جاده اصلی  تخریب و ارتباط قطع شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین در این استان دو دستگاه پل دو متری و سه متری کاملا تخریب و دیوار ساحلی به طول 300 متر هم از بین رفته است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو