فونیکسریمکسبهتام

بازگشایی تمامی محور‌های مسدود جنوبی کشور تا پایان امروز

خسارات سیل سیستان و بلوچستان بعد از فروکش کردن آب برآورد می‌شود

عصر خودرو- معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تمامی محور‌های مسدود در هرمزگان و سیستان و بلوچستان تا فردا بازگشایی می‌شود.

بازگشایی تمامی محور‌های مسدود جنوبی کشور تا پایان امروز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه سامانه بارشی در 72 ساعت گذشته در کشور فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: بسیاری از استان‌ها درگیر بارش شدید برف و باران هستند و در 48 ساعت گذشته شاهد بارش شدید برف به ویژه در مناطق جنوبی و شرقی کشور هستیم.
    او افزود: بارش شدید باران در بسیاری از استان‌ها از جمله هرمزگان و سیستان و بلوچستان باعث آب گرفتگی بسیاری از راه‌ها شده که همین موضوع باعث مسدود شدن تعدادی از محور‌ها از جمله مسیر جاسک- کنارک و ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان شده است.

    مطاعی بیان کرد: بارش شدید باعث مسدود شدن برخی از راه‌های شریانی در استان هرمزگان شده به طوری که آب روی جاده را گرفته است؛ البته با همکاری نیرو‌های راهداری مسیر‌های اصلی تا اواسط امروز و مسیر‌های فرعی تا فردا به صورت کامل بازگشایی می‌شود.

    معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: به نظر می‌رسد تا اواسط امروز میزان بارش‌ها کاهش یابد و با فروکش کردن آب لایروبی‌ها آغاز شده و میزان خسارت‌ها هم در این زمان مشخص می‌شود.

    او بیان کرد: در برخی از مسیر‌ها در جنوب کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان شاهد آن هستیم که در پل‌های بزرگ سطح رودخانه‌ها بالا آمده که همین موضوع باعث ایجاد خسارت‌های جزئی از جمله تخریب شدن برخی از دیواره‌ها در این مناطق هستیم.

    بیشتر بخوانید: آماده‌باش 12 هزار و 300 نیروی راهداری در سراسر راه‌های کشور/ محور‌های شمالی کشور باز است

    مطاعی اظهار کرد: این سیل به هیچ عنوان قابل مقایسه با سیل‌های ابتدای سال نیست و خسارت‌هایی که بر اثر این حوادث ایجاد شده بسیار کمتر از خسارت‌های سیل‌های ابتدای سال بوده است.
    کار مرمت شریان های آسیب دیده از سیل روز گذشته از فردا آغاز می شود

    معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: کار‌های مقدماتی در این حوزه تا 24 ساعت آینده انجام می‌شود و بعد از فروکش کردن آب کار‌های مرمت و بازسازی انجام می‌شود.

    او تأکید کرد: به طور قطع راه‌های شریانی ظرف امروز باز می‌شود و راه‌های فرعی هم تا اواسط فردا به صورت کامل باز می‌شود.

    مطاعی با اشاره به اینکه در 48 ساعت گذشته بارش سنگین برف همراه با کولاک در بسیاری از محور‌ها از جمله خراسان رضوی باعث مسدودیت بسیاری از راه‌ها شده بود، اظهار کرد: به دلیل جلوگیری از احتمال خطر تصادف برخی از محور‌ها از جمله تربت حیدریه و سبزوار را به صورت موقت مسدود کردیم که خوشبختانه با کاهش میزان برف این مسیر‌ها ظرف امروز و فردا بازگشایی می‌شود.

    معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: در محور‌های برون شهری استان خراسان رضوی و خراسان جنوبی به شکل برف و در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش‌ها به صورت باران بوده که همین موضوع باعث مسدود شدن برخی از محور‌ها شده است.

    او گفت: گره‌های ترافیکی در محور باغچه- تربت حیدریه که به دلیل بارش برف ایجاد شده بود برطرف شده و مسدودیت‌ها تا پایان امروز برطرف می‌شود. خوشبختانه بارش برف هیچ مشکلی برای محور‌ها ایجاد نکرده، اما به دلیل همزمانی بارش برف با کولاک که زمینه ساز کاهش ایمنی مسافران می‌شود سعی کرده‌ایم برخی از محور‌های برف گیر را مسدود کنیم و نیرو‌های راهداری هم در حال تلاش برای برطرف کردن محور‌های مسدود شده در این حوزه هستند.

    مطاعی با اشاره به اینکه تمامی نیرو‌های راهداری از نیمه دوم آبان ماه برای طرح زمستانی به صورت رسمی آماده شده بودند و از 20 ام آذر ماه در حال آماده باش صد در صدی هستند، گفت: با توجه به افزایش سامانه‌های بارشی 12 هزار و 300 نیروی راهدار در تمامی محور‌ها از جمله محور‌های برف گیر در حال آماده باش و برطرف کردن مسیر‌های مسدود شده هستند.
    فعالیت بیش از 940 راهدارخانه در تمامی محورهای کشور

    معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: 940 راهدارخانه در تمامی محور‌ها به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند و تمامی نیرو‌های راهداری در محور‌هایی از جمله محور‌های شمال شرق در حال آماده باش کامل هستند.

    او اظهار کرد: با توجه به سامانه بارشی که از 72 ساعت گذشته وارد کشور شده و در 48 ساعت گذشته هم از شمال غرب وارد این محدوده شده و طبق گزارشات هواشناسی از ساعات پایانی امسال از سمت شرق کشور خارج می‌شود.

    مطاعی با اشاره به اینکه نیرو‌های راهداری تمامی تجهیزات و ماشین آلات سنگین خود را در محور‌های برف گیر و مختلف به کار گرفته‌اند، گفت: خوشبختانه بارش برف و یا سیل به ماشین آلات و یا تجهیزات آسیبی وارد نکرده و هم اکنون تمامی این ماشین آلات در محور‌های مختلف در حال فعالیت و استفاده هستند.

    معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: هم اکنون نیرو‌های راهداری در تلاش برای بازگشایی محور‌های مسدود شده هستند و به جز محور‌های شمال شرقی کشور هیچ یک از محور‌های شمالی از جمله محور هراز- چالوس و فیروزکوه مسدود نیست و نیرو‌های راهداری در حال بازگشایی محور‌های برف گیر و آبگیر در خراسان رضوی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان هستند.

    او تأکید کرد: تا ساعات آینده تمامی محور‌های شریانی کشور به زودی بازگشایی خواهند شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط