فونیکسریمکسبهتام

فاز اول طرح جامع حمل‌ونقل کشور به اتمام رسید

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام فاز اول طرح جامع حمل‌ونقل خبر داد و با بیان این‌که سالانه ۵۰۰ میلیون تن بار در جاده‌های کشور جابجا می‌شود، گفت: مکان‌یابی ۳۰ منطقه برای راه‌اندازی مراکز لجستیکی انجام شده است.

فاز اول طرح جامع حمل‌ونقل کشور به اتمام رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، شهرام آدم‌نژاد در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری‌های مشترک وزارت راه و شهرسازی و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری اظهار کرد:‌ بر اساس تفاهمنامه

    ستاد ایمنی حمل‌ونقل کشور، یکی از نکاتی بوده که چندین سال است روی آن بحث شده و پس از ورود اسلامی به وزارت راه در دستور کار معاونت حمل‌ونقل قرار گرفته است. کارهای فراوانی در این زمنیه انجام شده و با دستگاه های مختلف نشست های متعددی برگزار شد. این ستاد در ذیل وزارت راه و شهرسازی آغاز به کار می‌کند و ایین‌نامه آن به هیئت دولت ارسال خواهد شد.

    وی با بیان این‌که این ستاد توصیه‌هایی را در تمام بخش‌های مرتبط با حمل‌ونقل ارائه خواهد کرد،‌افزود:‌ همکاری در زمینه انتقال فناوری های حمل‌ونقل و حمل‌ؤنقل هوشمند نیز یکی دیگر از مفاد تفاهمنامه امروز است. به نظر می‌رسد کارهایی در این رابطه آغاز شده اما ناکافی بوده است. در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای مسیرهای هوشمند علاوه بر ارائه خدمات به کاربران می توانند به تجاری‌سازی هم کمک کنند. در حوزه ریلی و دریایی و هوایی همین گونه است؛‌در بخش ریلی کارهای بزرگی انجام شده و در حوزه نرم‌افزار می توان با تکیه بر توان داخلی کارهای بسیار بزرگی را انجام داد.

    وی با اشاره به این‌که لجستیک یکی دیگر از مفاد تفاهمنامه است،‌تصریح کرد:‌ در حوزه ترانزیت و ویژگی‌های جغرافیایی کشورمان باید از ظرفیت‌ها استفاده بیشتری شود، یکی از نکاتی که می‌تواند ظرفیت حمل‌ونقل و ترانزیت ایران را در مقایسه با سایر کشورها تقویت کند حضور لجستیک پایدار و قوی است.

    معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی فاز اول طرح جامع حمل‌ونقل به اتمام رسید، افزود:‌در فازها که ایجاد مدل‌های تقاضا را داریم امیدواریم امسال به نتایج خوبی دست یابیم.

    آدم نژاد با یادآوری جابجایی سالانه 500 میلیون تن بار در جاده‌های کشور از مکان‌یابی 30 منطقه برای راه‌اندازی مراکز لجستیکی خبر داد و گفت:‌ به نظر می‌رسد در آینده ای نزدیک نیازمند نوع جدیدی از توزیع کالا در اطراف شهرها خواهیم بود.

    وی در خصوص هوشمندسازی جاده‌ها، اظهار کرد:‌این طرح در سازمان راهداری متوقف نشده و برای نصبو راه‌اندازی 2000 دوربین فراخوان داده‌اند.  اساس کار ما راه هوشمند است ، در تلاشیم دو پروژه را عملی کنیم. حمل‌ونقل باید رقابت پذیر باشد هر جا اینگونه شده توسعه و بهبود یافته است. از سوی دیگر باید یک نگاه درست هم به مشتریان داشته باشیم تا خدمات قابل اتکا را ارائه دهیم.

    وی با اشاره به حوزه تجاری‌سازی، افزود: در این حوزه‌ها مشکلات متعددی داریم؛ سالانه هزاران هزار میلیارد تومان بابت نداشتن نظام لجستیک در حمل ونقل زیان می‌دهیم. زیرساخت‌های خوبی را در حوزه هوشمندسازی داریم، اما در بخش تجمیع مشکلاتی داریم و نیازمند یک سازمان فرا دستگاهی برای هماهنگی بین دستگاه‌ها هستیم.

    سیدعلی اکرمی فر رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نیز در این مراسم گفت: حمل ونقل یکی از راه‌های کشور برای خروج از بن بست ها و محدودیت‌های کنونی است.

    وی با اشاره به ضرورت فراهم کردن بستر حمل‌ونقل سریع و ایمن،‌افزود: ما در شرایط کنونی به فعال شدن پتانسیل‌های فعال نشده حمل‌ونقل هوایی،‌جاده‌ای و... در منطقه نیاز داریم.

    وی همچنین از بررسی مسائل شرکت‌های هواپیمایی و حل آنها خبر داد و تصریح کرد: ضمن این‌که پیگیری‌هایی هم در حوزه ریلی انجام شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو