فونیکسریمکسبهتام

استاندار قم:

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ظرفیت خوبی برای استقرار شرکت های خودروسازی دارد

عصر خودرو- استاندار قم گفت: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم ظرفیت قابل‌توجهی برای استقرار شرکت‌های خودروسازی و توسعه این صنعت در این استان دارد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ظرفیت خوبی برای استقرار شرکت های خودروسازی دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، بهرام سرمست روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران ادامه داد: با توجه به استانداردهایی که این واحد تولیدی از آن تبعیت می‌کند، بازار فروش مناسبی را در سطح داخل و خارج از کشور برای آن پیش‌بینی می‌شود.
    وی همچنین با اشاره به بازدید از یکی از شرکت‌های خودروسازی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تأکید کرد: مشکل مابه‌التفاوت ارزی این شرکت درفروش 300 دستگاه خودرو با ارز دولتی و از طریق ثبت سفارش در دست پیگیری است.
    وی ادامه داد: این واحد تولیدی درصورتی‌که از حمایت‌های استانی برخوردار شود این توان را دارد که با ظرفیت کامل فعالیت کند.
    سرمست در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت مسئله رونق تولید را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: به دلیل اهمیتی که این مسئله دارد مسئولان استان به صورت یک هفته در میان از واحدهای صنعتی استان بازدید حضوری به عمل می‌آورند.
    وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان اهمیت ویژه‌ای درزمینهٔ رونق تولید و تثبیت اشتغال داشته و به همین منظور نیز مسئولان استان امروز از این منطقه بازدید و از نزدیک در جریان مسائل قرار می‌گیرند.

    **خودروسورای فیات در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم تولید می شود
    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم نیز با اشاره به تمایل شرکت‌های مشهور خودروسازی برای سرمایه‌گذاری در این استان تأکید کرد: شرکت «فیات» زمینی برای استقرار واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی خریداری کرده است.
    سید مهدی طباطبایی ادامه داد: این شرکت سوله‌ای نیز در این منطقه اجاره و در حال واردکردن تجهیزات خودروسازی بوده و به‌زودی سواری فیات در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان تولید خواهد شد.
    منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در 50 کیلومتری شهر قم، به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران است و برای برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز دارد و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا کند.
    2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود 90 درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.
    قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
    استاندار قم پیش از ظهر امروز از یک واحد تولید تجهیزات میعانات نفتی، واحد تولیدکننده کامیونت و خودروهای سنگین و همچنین یک واحد تولید چسب در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بازدید و بعدازآن در هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات دفتر منطقه ویژه اقتصادی شرکت کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو