فونیکسریمکسبهتام

نماینده مجلس:

کمبود قطعات، خودروهای تولیدی را در پارکینگ ها معطل نگه داشته است

عصر خودرو- نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: دلالان و بنگاه داران و سایر عناصر توزیع با حضور خود در بازار خودرو و قیمت گذاری های نامعقول خود باعث برهم خوردن تعادل بازار و افزایش روزافزون قیمت ها شده اند.

کمبود قطعات، خودروهای تولیدی را در پارکینگ ها معطل نگه داشته است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصر ایران ، ابوالفضل حسن بیکی افزود: کمبود تولید در بخش خودروسازی در تناسب با تقاضا باعث ورود سوجویان به این عرصه شده است. این گروه با خرید و احتکار خودرو ها بر این عدم تعادل دامن زده و موجب افزایش هر چه بیشتر قیمت ها می شوند.

    نماینده مجلس: کمبود قطعات، خودروهای تولیدی را در پارکینگ ها معطل نگه داشته است

    این نماینده مجلس، عدم واگذاری به موقع خودروها در شرایط موجود را از علل دیگر گرانی ها دانست و تاکید کرد: این موضوع تاثیر مضاعفی بر بازار گذاشته است و به نوعی زمینه ساز رقابت نامتعادل بین عرضه و تقاضا شده است .
    وی اضافه کرد:نقدینگی موجود در دست مردم نیز باعث هجوم شهروندان برای خرید خودرو شده که این خود از عوامل افزایش قیمت ها در این حوزه است.

    همچنین با توجه به اینکه بخشی از صنعت خودروسازی برای تامین قطعات مورد نیاز در ساخت به ارز و دلار وابسته است این وابستگی نیز بر افزایش قیمت ها دامن زده است.

    حسن بیکی با بیان اینکه در دوره زمانی خاصی که میزان فروش و قیمت نفت افزایش یافت به بهانه افزایش میزان تولید تصمیم بر آن شد که با شرکتهای خارجی وارد معامله شوند و قطعات بسیاری از این کشورها وارد کنند گفت: متاسفانه همین عامل موجب وابستگی بیش از پیش صنعت خودروی کشور شد و باعث شد بخش اعظمی از خودروسازی ما را کشور چین آن هم با ارائه قطعات کم کیفیتی که موجب معضلات بسیاری برای شهروندان شد در دست بگیرد.

    وی در ادامه افزود: قطعه سازان هنوز نتوانسته اند بطور کامل خود را احیا کنند و به همین دلیل، امروزه ما شاهد هزاران خودرو در پارکینگ های خودروسازان به دلیل کمبود قطعات و قطع همکاری کشورهای تامین‌کننده هستیم

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو