فونیکسریمکسبهتام

در کمیسیون عمران شورای شهر تبریز عنوان شد؛

طرح افزایش نرخ سرویس مدارس تبریز به صحن شورای شهر می‌رود

عصر خودرو- رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: افزایش ۱۸ درصدی نرخ سرویس مدارس نهایی شده و برای بررسی و تصویب به صحن شورای فرستاده می شود.

طرح افزایش نرخ سرویس مدارس تبریز به صحن شورای شهر می‌رود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد اشرف نیا ظهر امروز سه شنبه در کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز اظهار کرد: اولین دستور جلسه نامه آموزش و پرورش در خصوص افزایش هزینه سرویس مدارس بوده که براساس ماده 18 تصمیماتی گرفته و برای تصویب به صحن ارسال می شود.

    وی با بیان اینکه مدیران در خصوص مسائل آموزش و پرورش دغدغه دارند، ادامه داد: مهم ترین موضوع در این حوزه سرمایه گذاری و تقویت نیروی انسانی ماهر است، اگر سرمایه گذاری اصولی صورت گیرد دانش آموزان از آموزش استاندارد برخوردار بوده و در بزرگسالی با مشکل مواجه نمی شوند.

    اشرف نیا ابراز کرد: آموزش و پرورش اصلی ترین متولی تربیت دانش آموزان به شمار می رود که در این راستا باید مسئولان این حوزه برنامه ریزی مناسبی داشته باشند تا فرهنگ صحیح در بین خانواده ها رایج شود.

    رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز در خصوص مدارس غیرانتفاعی اظهار کرد: متاسفانه امروزه مدارس غیرانتفاعی را در محیط های ناآرام و حتی داخل کوچه ها دایر می کنند که این نوعی به روحیه دانش آموزان اثر می گذارد زیرا کودکان و نوجوانان نیازمند نشاط هستند.

    وی همچنین در خصوص افزایش 20 درصدی نرخ سرویس مدارس که از سوی نماینده آموزش و پرورش استان ارائه شده بود، اظهار داشت: این نرخ سال گذشته 12 درصد افزایش داشت، اینک طرح 20 درصدی شاید کمی بیشتر باشد؛ معتقدم در این جلسه تصمیم به 18 درصدی شدنش بگیریم و برای تصویب به اعضای شورا ارسال کنیم تا نتیجه قطعی از جانب آنها تایید شود.

    ورود سرویس به داخل محوطه مدارس با مشکل مواجه است

    اصغر، آدی بیگ مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری تبریز نیز در این جلسه عنوان کرد: موضوعات مربوط به ترافیک و حمل و نقل شهری از جمله مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

    وی در خصوص افزایش نرخ سرویس مدارس اظهار کرد: باید اتفاق خاصی در زمینه اقتصادی به ویژه در حوزه حمل و نقل رخ دهد تا نسبت به افزایش نرخ سرویس ها اقدام شود.

    مدیرعامل سازمان ترافیک در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: ورود سرویس مدارس به داخل محوطه همچنان با مشکل مواجه است، اکثر مدارس می گویند در قبال سرویس مسئولیتی نداریم و آنها را به محوطه مدرسه راه نمی دهند که این معضلی بزرگ است، ما آماده همکاری برای خط کشی در داخل محوطه مدارس هستیم تا دانش آموزان در محوطه مدرسه پیاده شوند.

    آدی بیگ اضافه کرد: متولی مدارس آموزش و پرورش است که باید در راستای ساماندهی سرویس مدارس اقدامات اساسی صورت دهد، سازمان ترافیک نیز آماده همکاری با این نهاد است.

    آدی بیگ خاطر نشان شد: موضوع دوم نیز بحث کیفیت خودروها بوده که بایستی از نظر وضعیت مناسب برای حمل و نقل دانش آموزان باشد.

    فضای پایانه بار راسته کوچه پاسخگو نیست

    محمد اشرف نیا در خصوص دستورجلسه بعدی این جلسه (بررسی وضعیت پایانه راسته کوچه) عنوان کرد: موفقیت های ما زمانی پاسخگو خواهد بود که به صورت مستمر موضوع را پیگیری کنیم.

    وی ادامه داد: بر اساس مشاهداتم به نظر فضا برای طرح پایانه بار جوابگو نیست، این موضوع باید به صورت اساسی در کمیسیون ماده 5 بررسی شده و علت رد آن مشخص شود.

    اشرف نیا خاطر نشان کرد: پیشنهاد می کنم کمیته ای با حضور مسئولان و نمایندگان اتوبوس رانی، شهرداری منطقه 8، سازمان حمل و نقل، کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر، معاونت شهرسازی و میراث فرهنگی تشکیل دهید تا راهکارهای لازم ارائه و برای تصویب به کمیسیون ارسال شود.

    رضا پاک نهاد شهردار منطقه 8 تبریز نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه ضرورت های شهری هر آنچه را ایجاب کند ما تابع آن خواهیم بود، اظهار کرد: محدوده ای به متراژ 2 هزار و 500 متر مربع به مالکیت شهرداری با مطالعات مربوطه برای پایانه در نظر گرفته شده است.

    وی ادامه داد: دلیل رد این موضوع همجواری با بناهای تاریخی و بازار بزرگ تبریز است، از طرفی در هسته اصلی شهر قرار داشت که پایانه را به این محل منتقل کرده ایم.

    پاک نهاد اظهار کرد: حتی اهالی از استقرار ماشین آلات هم ناراضی بودند که ما آنها را برداشته و این محل را به پارکینگ تبدیل کردیم، طی جلساتی با حوزه علمیه طالبیه قرار شد اساتید و طلاب حوزه هم از این پارکینگ استفاده کنند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو