فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس- خودرو؛

گروه خودرویی دنباله‌روی شاخص کل بورس

عصر خودرو- بررسی بازار سرمایه طی نخستین هفته از تیر ماه نشان دهنده رشد بیش از ۱۳ هزار واحدی بوده که این جهش شاخص تاثیر خود را بر روی نماد گروه خودرویی گذاشته و پیش بینی‌ها از ادامه این روند در سه ماهه دوم سال دارد.

گروه خودرویی دنباله‌روی شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان، بررسی بازار سرمایه در نخستین هفته از تابستان نشان دهنده رشد 13 هزار و 698 واحدی و رسیدن به سطح  248 هزار و 879 واحدی بوده است.

    این میزان از رشد شاخص تاثیر خود را بر روی گروه خودرویی نیز گذاشته و سبب آن شده که در اکثر نمادهای این گروه روند صعودی را در پیش بگیرند، اما در این میان نباید از گزارش زیان دهی خودروسازان غافل ماند که این عامل همچنان نفوذ خود را در ارزش سهام این بازار دارد.

    *سایپا (خساپا)

    سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 19 هزار و 262 سهم در ابتدای هفته به 15 هزار و 938 سهم افت کرد و حجم از 517 میلیون و 837 سهم با کاهش به 347 میلیون و 839 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با مثبت 2.21 درصدی روبرو شد که این روند در پایان به مثبت 0.49 درصدی رسید.
     


    *ایران خودرو (خودرو)

    سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 4 هزار و 139 سهم در ابتدای هفته به 5 هزار و 575 سهم افزایش یافت و حجم از 59 میلیون و 442 سهم با افزایش به 431 میلیون 919 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 4.39 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به مثبت 3.01 درصدی رسید.




    *زامیاد (خزامیا)

    سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت 2 هزار و 200 سهم در ابتدای هفته به 4 هزار و 188 سهم افزایش یافت و حجم از 39 میلیون و 785 سهم با روند صعودی به 79 میلیون و 66 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 2.48 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته به مثبت 0.59 درصدی رسید.




    *پارس خودرو (خپارس)

    سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و تعداد آن از 3 هزار و 190 سهم در ابتدای هفته به 5 هزار و 587 سهم افزایش یافت و حجم آن نیز از 60 میلیون و 978 سهم با افزایش به 104 میلیون و 71 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 1.46 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته به رقم منفی 0.51 درصدی رسید.
     


    *گروه بهمن (خبهمن)

    سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و سهم در ابتدای هفته از 399 واحدی در پایان هفته افزایش و به رقم 569 واحدی رسید، همچنین حجم از 8 میلیون و 138 با افزایش به 11 میلیون و 321 سهم رسید.

    درصد تغییرات قیمت پایانی در ابتدای هفته با روند منفی 0.3 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته با مثبت 0.06 درصدی رسید.



    رای دو گروه سهام گروه سایپا دیزل و سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

    در همین راستا، همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته جاری بازار سرمایه روند متعادل رو به رشدی را پشت سر گذاشت که در آن اکثر نمادها رشد قیمتی را شاهد بوده اند اما این رشد قیمتی پیوسته نبوده است.

    وی با اشاره یه اینکه به صورت کلی قیمت‌ها هر چند روز یک بار با کاهش مواجه می‌شد، افزود: گروه خودرویی در این شرایط وضعیت مشابه‌ای را تجربه کرد به گونه ای که در روزهای نخست هفته اندکی افت کرد و در روزهای پایانی هفته با رشد همراه بوده است.

    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به گزارش‌هایی که در سه ماهه منتشر می‌شود، شرایط گروه خودرویی همچنان درگیر مسائل زیان دهی شرکت‌های عمده هستند که به همین خاطر اکثر تحولات قیمتی ناشی از عرضه و تقاضا ارزیابی می‌شود که این مسئله باعث شده به واسطه معاملات سرمایه گذاران بزرگ، قیمت‌ها دستخوش تغییر شود.

    دارابی اظهار کرد: در شرایط فعلی به نظر می‌رسد تا سه ماهه دوم شرایط خودرویی ها مشابه روزهای جاری باشد تا در نهایت ببینیم تغییر بنیادی در وضعیت خودرویی‌ها به وجود می آید یا خیر.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو