فونیکسریمکسبهتام

شهردار تهران در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

هدف شهرداری از اجرای طرح ترافیک جدید مالی نیست

تهران راهی جز کاهش خودروهای شخصی ندارد

عصر خودرو-حناچی درباره اجرای طرح ترافیک جدید در شهر تهران گفت: هدف شهرداری از اجرای این طرح مالی نیست.

هدف شهرداری از اجرای طرح ترافیک جدید مالی نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه دوچرخه شهری که امروز (سه‌شنبه یازدهم تیرماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصمیمات ما باید به گونه‌ای باشد که توسعه حمل و نقل عمومی را دامن زند و طبیعتا این گونه تصمیمات، تصمیمات اجتماعی است.
    وی افزود: اینکه حمل و نقل ما بتواند پوشش 40 درصدی بدهد، در حال حاضر به صورت دفعاتی امکان پذیر نیست.

    شهردار تهران با بیان اینکه سعی داریم تا کمبود 2 هزار واگن را جبران و تأمین کنیم و سهم مترو را در حمل و نقل عمومی افزایش دهیم، گفت: تعداد واگن‌ها می‌تواند سر فاصله حرکت قطار‌ها را کم کند و کیفیت خدمات رسانی را افزایش دهد.

    حناچی با بیان اینکه تاکسی در دنیا یک مد حمل و نقل فانتزی تلقی می‌شود، تصریح کرد: در ایران به دلیل ارزان بودن نرخ سوخت، استفاده از تاکسی و خودروی شخصی گسترش یافته است، اما تصمیمات ما باید در مسیر گسترش حمل و نقل عمومی باشد و استفاده از حمل و نقل شخصی کاهش یابد تا از میزان آلودگی هوا کاسته شود.

    وی با بیان اینکه در گذشته اصلی‌ترین مد حمل و نقل در شهر‌ها دوچرخه بود، ادامه داد: باید تلاش کنیم به جای اینکه شهر را به خودرو‌ها بدهیم، آن‌ها را به مردم برگردانیم، چراکه وابستگی شهر به خودرو‌ها می‌تواند موجب تهدید سلامتی شهروندان شود.

    شهردار تهران با اشاره به اینکه دو هفته گذشته تعدادی اتوبوس و مینی‌بوس به شبکه حمل و نقل عمومی اضافه شد، افزود: این کار را ادامه خواهیم داد و سهم ناوگان ریلی تهران را افزایش می‌دهیم و این موضوع در دولت و شهرداری به عنوان یک هدف اصلی در حال پیگیری است.

    حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مردم از آثار طرح ترافیکی جدید راضی نیستند، گفت: وقتی این موضوع به صورت تک بعدی دیده می‌شود، اشکالاتی به آن وارد می‌شود، اما وقتی اطلاع‌رسانی درستی صورت می‌گیرد و همه ابعاد موضوع بررسی می‌شود، دیگر مشکلی نخواهد بود.

    وی افزود: متأسفانه در حال حاضر شهرداری متهم به این است که در طرح ترافیک جدید نگاه مالی دارد، اما واقعیت آن است که ما در طرح ترافیک جدید هزینه ورود به طرح ترافیک را 50 درصد کاهش داده‌ایم و این نشان دهنده آن است که هدف ما مالی نیست و به دنبال رضایت وجدان عمومی هستیم.

    حناچی در ادامه یکی دیگر از دلایل نارضایتی فعلی مردم را اطلاع‌رسانی کم عنوان کرد و گفت: با تلاش همکارانم این موضوع بهتر اطلاع‌رسانی خواهد شد تا شهروندان نسبت به شرایط طرح جدید ترافیک آگاهی بیشتری یابند، زیرا این شهر راهی جز کاهش خودرو‌های شخصی ندارد و باید مسیر‌های پیاده و دوچرخه را توسعه دهیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو