فونیکسریمکسبهتام

عابران پیاده ۵۵ درصد کشته شدگان سوانح رانندگی در ساری

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور شهرستان ساری گفت: براساس آمار در سال گذشته حدود۵۵ درصد از کشته‌شدگان سوانح رانندگی در این شهرستان عابران پیاده بودند.

عابران پیاده ۵۵ درصد کشته شدگان سوانح رانندگی در ساری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدرضا امیری روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ساری افزود: در سال گذشته 26 نفر در این شهرستان براثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که 14 نفر از این کشته شدگان عابران پیاده بودند.
    وی ایمن نبودن معابر عمومی در شهرها و روستاهای شهرستان ساری، سرعت بالا و بی توجهی رانندگان و عابران به علائم رانندگی را دلیل اصلی در بالا بودن مرگ عابران پیاده در سوانح رانندگی شهرستان ساری بیان کرد.
    وی بدون اعلام آماری اعلام کرد که سوانح رانندگی در این شهرستان در بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

    شهرستان ساری با داشتن 500 هزار نفر جمعیت دارای 4 شهر است.

    در بهار سال جاری طبق گزارش پزشکی قانونی 163 نفر براثر سوانح رانندگی در استان مازندران جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آمار تلفات انسانی ناشی از این سوانح در استان 23 درصد افزایش داشت.
    بر اساس این گزارش 61 نفر از کشته شدگان سوانح رانندگی در محورهای این استان عابران پیاده بودند که مرگ عابران نیز نسبت به سال قبل 7 درصد بیشتر شد.
    موتورسواران بعد از عابران پیاده دومین قربانی بزرگ تصادفات رانندگی در جاده‌های مازندران محسوب می‌شوند. در بهار امسال 36 نفر از قربانیان تصادف، موتورسوار و چهار نفر هم دوچرخه سوار بودند. نکته جالب اینکه در مجموع تصادفات بهاری مازندران 28 قربانی راننده خودرو و 34 نفر سرنشین بودند.

    بیشترین آمار فوتی‌های تصادف بهاری در مازندران امسال مربوط به جاده‌های برون شهری و روستایی با 114 نفر بوده است در حالی که 49 نفر در محور درون شهری مازندران فوت کردند.

    همچنین برابر گزارش پزشکی قانونی بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی در فصل بهار مربوط به شهرستان‌های ساری و میاندرود با 35 نفر، بابل با 24 و آمل با 18 مورد بوده است در حالی که رامسر با 2 فوتی کمترین میزان قربانیان را داشته است.

    بر اساس آمار پزشکی قانونی مازندران در سه ماهه امسال چهار هزار و 165 نفر مصدوم حوادث رانندگی هم به این سازمان مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش نشان می‌دهد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو