فونیکسریمکسبهتام

فرمانده پلیس راه کشور:

کاهش ۱۲درصدی متوفیان سوانح رانندگی تا پایان سال

عصر خودرو- فرمانده پلیس راه کشور گفت: کاهش ۱۲ درصدی متوفیان سوانح رانندگی معادل ۲ هزار تن تا پایان سالجاری در دستور کار است.

کاهش ۱۲درصدی متوفیان سوانح رانندگی تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سردار سید تیمور حسینی روز یکشنبه در نشست اعضای کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی و حمل و نقل استان همدان گفت: هر ساله 16  هزار تن در سوانح رانندگی کشور جان خود را از دست می دهند که سهم جاده های برون شهری فوت 75 درصد است.

    وی با بیان اینکه امیدوارم شهریور را به سلامت و کم حادثه پشت سر بگذاریم بیان کرد: با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی و باز شدن مسیر خسروی باید تدابیر ویژه ای برای پیشگیری از بروز سوانح اندیشیده شود.

    فرمانده پلیس راه کشور یادآوری کرد: پیشتر زائران از مرز مهران عازم کربلا می شدند بنابراین تمامی برنامه های لازم برای ایمنی مسیرهای منتهی به این شهر پیش بینی و چالش ها و مشکلات نیز رصد و حل شده بود اما با باز شدن مرز مهران باید برنامه های جدیدی برای این مسیر جدید پیش بینی شود.

    سردار حسینی هشدار داد: از سال گذشته هشدارهایی به گوش می رسد که موید افزایش شمار متوفیان سوانح جاده ای است که این امر موید پایان تاریخ مصرف فعالیت های صورت گرفته تا به امروز است و باید کارهای جدید انجام داد.

    وی اظهار داشت: باید رقم ها و آمارها ارائه شده موجب کاهش تصادف شود اما در برنامه ها بیش از آنکه به اثر بخشی توجه شود به کارایی یعنی آمار و ارقام توجه می شود.

    فرمانده پلیس راه کشور بیان کرد: اگر با نگاه هزینه - فایده به سوانح جاده ای توجه شود اهمیت اختصاص بخشی از اعتبارات کشور به ایمنی راه ها بیشتر نمایان می شود چرا که هزینه های  آشکار و پنهان ناشی از تصادف برای جامعه و خانواده بسیار زیاد است.

    سردار حسینی با تاکید بر اینکه در بخش حمل و نقل و ترافیکی نمی شود جزیره ای فکر و اقدام کرد افزود: فرهنگسازی و نهادینه کردن رفتارهای صحیح در زمینه توجه به فرهنگ ترافیک در جاده ها بسیار سخت و زمانبر است؛ بنابراین باید بر روی نسخه های عملی و اجرایی کار کرد.

    وی افزود: با توجه به اینکه سهم 90 درصدی برای نقش عوامل انسانی در تصادف قائل هستیم ولی با قضاوت منصفانه هیچ محکمه ای نمی گوید که حکم یک خطای راننده از جمله رانندگی با حالت خسته و خواب آلودگی مرگ است.

    رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: فردی که به علت استفاده و رانندگی با وسیله غیر ایمن جان می بازد در صورت داشتن اراده و اختیار، خودروی غیر ایمن را انتخاب نمی کرد.

    سردار حسینی با تاکید بر اینکه « راه باید بخشنده باشد» گفت: وضعیت مهندسی و طراحی راه باید به گونه ای باشد که در صورت خواب آلودگی راننده، کمترین آسیب به وی و دیگر سرنشینان خودرو وارد شود.

    وی بیان کرد: سه گروه از تصادف ها به عنوان شاخص برای ایمنی به شمار می روند که شامل واژگونی، خروج خودرو از جاده بعد از تصادف و برخورد وسیله نقلیه با ابنیه راه است.

    رئیس پلیس راه استان همدان با عنوان اینکه 60 درصد از سوانح کشور واژگونی است بیان کرد: بخشی از تصادف ها به علت نامناسب بودن روکش آسفالت که موجب تغیر مسیر ناگهانی خودرو شده رخ می دهد که بخشی از علت خرابی روکش آسفالت نیز به اضافه تناژ بار کامیون ها برمی گردد.

    سردار حسینی تاکید کرد: زمینه تخلف رانندگان را باید با انجام کارهای فیزیکی مثل جدا سازی راه ها از بین برد.

    وی درباره موتورسوارها بیان کرد: چرا موتورسوارها از پیاده رو تردد می کنند اما راننده مینی بوس نمی رود؟ ساختار موتورسیکلت باید به گونه ای طراحی شود تا نتواند از منفذی عبور کند.

    رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه باید حجم و قدرت مانور بالای موتورسیکلت را کاهش داد گفت: هنگام شماره گذاری برخی اقدام به ثبت پایین حجم این قبیل خودروها در اسناد می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو