فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان امداد و نجات:

بیش از هزار مصدوم سوانح رانندگی از میان خودروهای تصادفی نجات یافتند

عصر خودرو- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از انجام هزار و ۲۷ مورد عملیات نجات فنی برای رهاسازی و نجات هزار و ۳۲۵ نفر مصدوم سوانح رانندگی و ترافیکی از میان خودروهای تصادفی در اجرا و برگزاری طرح ملی امداد و نجات تابستانه هلال احمر در سراسر کشور خبر داد.

بیش از هزار مصدوم سوانح رانندگی از میان خودروهای تصادفی نجات یافتند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ،  مرتضی سلیمی در مورد آخرین جزئیات اجرای طرح ملی امداد و نجات تابستانه هلال احمر از 31 خرداد تا 15 شهریور جاری گفت: در این مدت 12 هزار و 215 مأموریت امدادی شامل 49 درصد مأموریت ترافیکی، 5 درصد ساحلی و 5 درصد مأموریت کوهستان انجام شده و امدادگران هلال احمر در سراسر کشور خدمات لازم را به 37 هزار و 536 نفر از هموطنان ارائه کرده اند.

    وی از نجات 10 هزار و 209 نفر از مسافران تابستانی از خطر انواع حوادث خبر داد و گفت: از این تعداد افراد نجات یافته 58 درصد مربوط به حوادث ترافیکی، 12 درصد مربوط به حوادث ساحلی و 11 درصد مربوط به حوادث کوهستان در سراسر کشور بودند.

    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: در مدت یادشده 13 هزار و 283 نفر از خدمات درمان سرپایی بهره مند، 6 هزار و 790 نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل و چهار هزار و 948 نفر نیز از خدمات اسکان اضطراری و موقت هلال احمر در سراسر کشور استفاده کردند.

    سلیمی  از بهره مندی 7 هزار و 48 مسافر تابستانی سواحل کاسپین (دریای خزر) از خدمات درمان سرپایی امدادگران و نجاتگران هلال احمر در سه استان گلستان، گیلان و مازندران خبر داد.

    وی با ارائه آخرین اقدامات انجام شده هلال احمر در طرح امداد و نجات ساحلی (دریای کاسپین) در استان‌های گلستان، گیلان و مازندران از ١5 خرداد تا 15 شهریور ماه گفت: در مدت یادشده هشت هزار و 562 نفر آسیب دیده و هزار و 404 نفر از خطر حوادث نجات یافته اند که هزار و 352 نفر از آنها در مازندران، 43 نفر در گیلان و 9 نفر در گلستان بوده که از این تعداد 110 نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شده اند.

    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات 329 نفر از مسافران تابستانی سراسر کشور در 72 ساعت گذشته خبر داد و گفت: با تلاش و کوشش نیروهای امدادرسان هلال احمر در سراسر کشور 458 ماموریت در 72 ساعت گذشته انجام شد که با انجام این ماموریت‌ها هزار و 191 نفر امدادرسانی شدند.

    وی افزود: از این تعداد 329 نفر نجات یافتند، 64 نفر خدمات سرپایی امداد و کمک های اولیه را در محل دریافت کردند و 250 نفر نیز با کمک نیروهای امدادی به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

    سلیمی اضافه کرد: در مدت یادشده 27 مورد عملیات نجات فنی برای رهاسازی و نجات 31 نفر مصدوم سوانح رانندگی و ترافیکی از میان خودروهای تصادفی در سراسر کشور انجام شده است.

    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از عموم هموطنان خواست که در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری، حوادث، سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره 112 به عنوان تنها شماره اضطراری ملی تماس بگیرند.

    طرح امداد و نجات تابستانه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مدت 94 روز و با استقرار پست‌های موقت امداد و نجات علاوه بر استفاده از توان عملیاتی تمام پایگاه‌های ثابت و فعال هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان‌های کشور در حال برگزاری است.

    سازمان امداد و نجات از همه توان لجستیکی شامل 1062 آمبولانس، 456 خودرو نجات، 50 خودرو عملیاتی ویژه، 1218 خودرو عملیاتی، 27 خودرو فرماندهی ارتباطات، 122 موتور سیکلت، 480 موتور سیکلت امدادی، 3439 ناوگان امدادی استفاده می‌کند و این پایگاه‌ها به صورت شبانه روزی در آمادگی کامل خواهند بود.

    در اجرای  برگزاری این طرح ملی امداد و نجات 559 پایگاه ثابت و 729 پست‌های موقت مراکز استان‌ها، شعب، پست، آنست و امداد هوایی فعالیت دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو